ה-SEC אישר חוק שמגביל מכירה בחסר במניה הנופלת ב-10%

החוק אושר ברוב דחוק של 3 נגד 2 ■ החוק החדש דורש מהשורטיסטים לתת את הוראותיהם מעל ל-bid הגבוה במהלך כל אותו יום מסחר והיום שלמחרת באותו ני"ע

ברוב דחוק של 3 נגד 2 אישרה הערב (ד') רשות ני"ע האמריקנית (ה-SEC) הוראה זמנית המגבילה מכירה בחסר של מניות אשר רושמות ירידה יומית של 10%. החוק החדש דורש מהשורטיסטים לתת את הוראותיהם מעל ל-bid הגבוה במהלך כל אותו יום מסחר והיום שלמחרת באותו ני"ע (ז"א לא יוכלו להכות את הביקושים, אלה להמתין שירכשו מהם את היצע המניות השאולות שבידם, י.ג.).

"זהו חוק שמיועד לשמר את ביטחון המשקיעים ולעודד את היעילות בשוק" אמרה יו"ר ה-SEC, מארי שפירו, אשר תמכה במה שנחשב ע"י הרשות כחוק האפ-טיק האלטרנטיבי, גרסה אשר מחליפה את החוק שבוטל בשנת 2007 ולפני כן היה קיים בשוק האמריקני במשך כ-70 שנה. "עם יצירת החוק החדש, התכוונה רשות ני"ע להגן על מכירות בשורט לגיטימיות ועל הנזילות שמכירות מסוג זה מביאות לשוק, אך יחד עם זאת להגן מפני ביצוע מניפולציות או ניצול של תנאי השוק", ציינה שפירו.

שני חברי הרשות שהתנגדו לחוק טענו כי הוא נועד לרסן את הויכוח על המכירות בשורט וכי הוא קשור יותר ליחסי ציבור יותר מאשר לעדות מוצקה כי הוא יעבוד. "זוהי רגולציית פלסבו. אנו מקווים כי התרופה, למרות שאין לה עוצמה, תשכנע את החולה כי הכל בסדר".

ה-SEC אישר בחודש אפריל הקודם את פרסומם של 5 הצעות שונות המיועדות לתת תוקף מחודש לחוקי האפ-טיק, אשר נועדו למנוע מהמוכרים בשורט מלהשפיע על מסחר במניה במטרה להביא לירידת מחירה.

לשחקנים בשוק יש 6 חודשים עד שידרשו לעמוד בדרישות החדשות.