יוון תנפיק בשבוע הבא אג"ח ל-10 שנים כדי לטפל במשבר

(עדכון) מתכננת תוכנית "צנע" בהיקף 2 עד 3 מיליארד אירו ■ מודי'ס ו-S&P שוב מאיימות להוריד את דירוג האשראי של יוון ■ מודי'ס: "אם בתוך מספר חודשים נראה סטייה משמעותית מהתוכנית של יוון אז קיימת סבירות גבוהה שנשנה את הדירוג בהתאם"

ממשלת יוון מתכננת להנפיק בשבוע הבא אג"ח לעשר שנים לאחר שהממשל החליט על חבילת "צנע" חדשה בהיקף של 2 עד 3 מיליארד אירו. כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

סוכניות דירוג האשראי S&P ומודי'ס איימו מוקדם יותר היום לחתוך את דירוג האשראי של יוון בתוך מספר חודשים במידה והיא לא תצליח לעמוד בתוכנית לצימצום הגירעון הפיסקלי שהגיע ל-12.7% מהתמ"ג.

"אם בתוך מספר חודשים נראה סטייה משמעותית מהתוכנית של יוון אז קיימת סבירות גבוהה שנשנה את הדירוג בהתאם", אמר פייר שאטלייה, דירקטור בסוכנות דירוג האשראי מודי'ס.

מודי'ס תשאיר את דירוג האשראי של יוון על "A2" במידה ויוון תצליח לעמוד בייעדי התוכנית.

שאטלייה אמר את הדברים יום לאחר ש-S&P הזהירה כי תוריד את דירוג האשראי של יוון כבר בסוף חודש מארס, כאשר המצב הכלכלי הרעוע והאופוזיציה החזקה במדינה מאיימות לפגוע ביכולת של יוון לצמצם את הגירעון הפיסקלי.

S&P הותירה את אופק דירוג האשראי של יוון על "שלילי", והזהירה כי הורדה ברמה אחת או שתיים אפשרית בתוך חודש. ב-16 בדצמבר S&P הורידה את דירוג האשראי של יוון ל"+BBB".

נזכיר כי לפני כשבועיים מנהיגי אירופה ונשיא הבנק המרכזי האירופי (ECB), ז'אן קלוד טרישה, נפגשו בבריסל והכריזו על תוכנית להצלת הכלכלה היוונית. עם זאת, נכון לעכשיו אין הסכמה כוללת על התוכנית ובגרמניה, הכלכלה החזקה ביותר בגרמניה, קיימת התנגדות בקרב האזרחים למתן ערבויות ליוון.