אירופה בעקבות וול סטריט: ננעלה בירידות; הדאקס איבד 1.5%

מדד אמון העסקים והצרכנים בגוש האירו ירד ל-95.9 נקודות בפברואר - אנליסטים חזו דווקא עלייה ל-96.4 נקודות ■ מספר הבלתי מועסקים במשק הגרמני עלה ב-7,000 בפברואר - אנליסטים חזור גידול של 20 אלף ■ S&P ומוד'יס שוב מאיימות להוריד את דירוג האשראי של יוון

שוקי אירופה ננעלו הערב בירידות שערים בצל המסחר השלילי בוול סטריט ועל רקע ירידה מפתיעה במדד אמון העסקים והצרכנים באירופה ולאחר שסוכניות דירוג האשראי S&P ומודי'ס איימו היום לחתוך את אופק דירוג האשראי של יוון.

מדד אמון העסקים והצרכנים בגוש האירו ירד ל-95.9 נקודות בפברואר מנתון מעודכן של 96 נקודות בינואר. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו עלייה לרמה של 96.4 נקודות.

עוד ברמת המאקרו: מספר הבלתי מועסקים במשק הגרמני עלה ב-7,000 בפברואר. אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו עלייה של 20 אלף מובטלים.

מדד MSCI אסיה פסיפיק איבד 0.9% ל-116.69 נקודות. היצואניות היפניות והמגזר הפיננסי של סין הובילו את הירידות. מניות הבנקים מרכזות עניין באירופה.

הגורם המרכזי שמכביד על השווקים הוא כאמור האיום של סוכניות הדירוג כי יורידו את דירוג האשראי של יוון.

"אם בתוך מספר חודשים נראה סטייה משמעותית מהתוכנית של יוון אז קיימת סבירות גבוהה שנשנה את הדירוג בהתאם", אמר פייר שאטלייה, דירקטור בסוכנות דירוג האשראי מודי'ס. שאטלייה אמר את הדברים יום לאחר ש-S&P הזהירה כי תוריד את דירוג האשראי של יוון כבר בסוף חודש מארס.

מודי'ס תשאיר את דירוג האשראי של יוון על "A2" במידה ויוון תצליח לעמוד בייעדי התוכנית. S&P הורידה לפני מספר שבועות את דירוג האשראי של יוון ל"+BBB".

נזכיר כי לפני כשבועיים מנהיגי אירופה ונשיא הבנק המרכזי האירופי (ECB), ז'אן קלוד טרישה, נפגשו בבריסל והכריזו על תוכנית להצלת הכלכלה היוונית. עם זאת, נכון לעכשיו אין הסכמה כוללת על התוכנית ובגרמניה, הכלכלה החזקה ביותר בגרמניה, קיימת התנגדות בקרב האזרחים למתן ערבויות ליוון.

רויאל בנק אוף סקוטלנד מדווח

רויאל בנק אוף סקוטלנד דיווח על הפסד של 3.6 מיליארד ליש"ט (5.5 מיליארד דולר)בסיכום שנת 2009 לעומת הפסד של 24.3 מיליארד ליש"ט ב-2008. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו הפסד גדול יותר של 6 מיליארד ליש"ט.

היצואניות היפניות סוני ו-NEC אלקטרוניקס איבדו גובה לאור התחזקותו של הין. הדולר יורד ב-0.61% ביחס למטבע היפני ל-89.55 ין לדולר.

מניית בנק אוף צ'יינה איבדה גובה לאחר שהמפקח על הבנקים הורה אתמול להקפיא את מתן ההלוואות לקרנות השקעה המגובות בממשלות המקומיות בסין.

נשיא טויוטה , אקיוטו טויודה הגיע אמש לוושינגטון כדי להעיד בפני הקונגרס והתנצל על הפגמים בדוושת ההאצה של דגמים רבים של החברה.

בזווית הישראלית, דורי מדיה גרופ חתמה על חוזה עם חברת TTNET לשידור ערוץ ג'ינקס, ערוץ משחקי וידאו בינלאומי שבבעלותה. הערוץ יעלה במסגרת פלטפורמה חדשה שתושק בקרוב על ידי החברה הטורקית, במסגרתה תספק החברה תוכן ואפשרויות צפייה דרך האינטרנט לגולשים.