מגדלי ארלוזורוב: "בני 40 ומעלה? אם זו דירתם הראשונה"

קבוצת הרכישה לפרויקט מגדלי ארלוזורוב, שמארגנות קבוצת חג'ג' וחברת אור סיטי נדל"ן, הודיעה היום כי המכירה המוקדמת של הדירות בפרויקט תתחיל ב-2 במרץ ותימשך עד 8 במרץ

על רקע איומי הרגולטור להפחתה ביתרון המיסויי וכוונת הבנקים להקשיח מאוד את תנאי האשראי, קבוצות הרכישה הגדולות מנסות לשדר "עסקים כרגיל".

קבוצת הרכישה לפרויקט מגדלי ארלוזורוב, שמארגנות קבוצת חג'ג' וחברת אור סיטי נדל"ן, הודיעה היום כי המכירה המוקדמת של הדירות בפרויקט תתחיל ב-2 במרץ ותימשך עד 8 במרץ, בגני התערוכה בת"א. לפי גורמים המקורבים לפרויקט, הוזמנו כבר כ-7,500 דירות, אולם קשה לדעת אם מדובר במכירה ממש או בהצהרות יחצניות שמדברות למעשה על כוונות קנייה ראשוניות.

כפי שפורסם, דירות במגדלי ארלוזוב יימכרו במחירים הבאים: 2 חדרים בשטח 62 מ"ר נטו ומרפסת של 10 מ"ר - 950 אלף שקל; 3 חדרים בשטח 76 מ"ר נטו ומרפסת של 10 מ"ר - 1.3 מיליון שקל; 4 חדרים - מחיר התחלתי של 1.8 מיליון שקל.

בהודעה הראשונית על הפרויקט נאמר כי "רק משפחות זכאים ובני 35 ומטה יוכלו להצטרף". אולם, היום נראה כי עמדה זו מתרככבת וממגדלי ארלוזורוב נמסר כי "גם בני 40 ומעלה שזו דירתם הראשונה יוכלו להצטרף. אם זו אינה דירתם הראשונה, הם יועברו אוטומטית לסוף התור".

פרשנות / דרור מרמור: מגדלי ארלוזורוב - למה כן, למה לא

למה כן

1. החלום הישראלי האולטימטיבי - דירה בעיר תל אביב - נראה פתאום לרבים בהישג יד. פחות ממיליון שקל לדירה חדשה. הכי קרוב שאפשר לצירי תחבורה מובילים.

2. להבדיל ממרבית קבוצות הרכישה, הפעם מדובר ברוכשים אמיתיים שלא באים רק כדי לעשות סיבוב מהיר. המארגנים מתחייבים לשווק את הפרויקט ל"זכאים" בלבד, מה שאמור ליצור מתחם מגורים הומוגני וייחודי.

3. קבוצת האחים חג'ג' ואור סיטי - שני המארגנים שחברו יחדיו לקבוצת הרכישה, נחשבים למנוסים (יחסית) מבין חברי הקהילה הצומחת והפורחת של מארגני קבוצות הרכישה.

למה לא

1. כל העולם ואשתו מטפסים כעת על קבוצות הרכישה. המפקח על הבנקים, רשות המיסים, משרד השיכון ועוד. כל אלה ועוד מחדדים את הסיכונים ומצמצמים את האטרקטיביות של המודל הישראלי הייחודי.

2. 950 אלף שקל לקומת המגורים הראשונה הן לא ממש מחיר כה אטרקטיבי. מי שרוצה להרגיש במגדל, למשל בקומה ה-30, ישלם יותר מ-1.3 מיליון ש' על דירה דומה.

3. מה בין זה לבין רח' ארלוזורוב בתל אביב? מדובר בצומת אולי הכי סואן בארץ, באזור תעשייה ומשרדים, עם דרישות פיתוח עצומות וסביבה שלא ממש מתאימה לגידול ילדים.