האם איל גבאי יהפוך את רשות השידור לחברה ממשלתית?

בדיון בשנת 2003 המליץ גבאי להפוך את הרשות לחברה ממשלתית ■ משרד ראש הממשלה: "השבוע נדרש גבאי לעניין הרפורמה ברשות השידור, והוא צפוי ללמוד ולגבש את דעתו בתקופה הקרובה"

בדיון בוועדת החינוך הבוקר (ה'), אמר איל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כי בכל הנוגע לרשות השידור, הוא עדיין "דף חלק", וכי הוא לומד את הנושא בסדרת פגישות. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי בעבר הציע גבאי להפוך את רשות השידור לחברה ממשלתית. גבאי, שמונה על-ידי ראש הממשלה להיות אמון על רשות השידור, אמר את הדברים בשנת 2003 בהופיעו בפני ועדת דינור על עתיד השידור הציבורי. בתקופה ההיא כיהן גבאי כמנהל רשות החברות הממשלתיות.

ועדת דינור, שהתכנסה לפני כ-7 שנים, היתה אמורה לקבל החלטות באשר להמשך דרכו של השידור הציבורי. הוועדה בחנה את הפיכתה של הרשות לחברה ממשלתית, לאור אי יכולתה לתפקד במבנה הנוכחי. בין הגורמים שהתייצבו בפניה היה גם גבאי, שתמך במהלך. ועדה זו החליטה בסופו של דבר, בין היתר, על ניתוק הרשות מהפוליטיקה, ועל הקמת ערוץ ערבי וערוץ איכות. חלק מהמלצותיה נתפסות עד היום כבסיס להבראת הרשות.

גישתו זו של גבאי, היא רק אחת מהתפיסות הקיימות בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי רשות השידור. בתפיסה מובנית במיוחד באשר לרשות מחזיק דווקא מזכיר הממשלה, צביקה האוזר. עו"ד האוזר השמיע לא אחת בפומבי את המלצתו לסגור את רשות השידור במתכונתה הנוכחית והפיכתה לגוף שמספק תוכן ציבורי לגורמי שידור אחרים.

מלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה נמסר, כי "מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, כיהן בשנת 2003 כמנהל רשות החברות הממשלתיות והציג בוועדה את עמדת הרשות כפי שהיתה אז. שלשום (ג') בערב נדרש מנכ"ל המשרד לעניין הרפורמה ברשות השידור, והוא צפוי ללמוד ולגבש את דעתו בתקופה הקרובה".