גניגר משתלט? תיא השקעות הגדילה החזקתה ב-Avesco

הגיעה להחזקה של 20.4% בחברה הבריטית ■ ביום שני האחרון הודיעה תיא כי הגיעה להחזקה של 11.2%

רק ביום שני האחרון דיווחה חברת תיא השקעות, שבשליטת עמי גניגר, על כך שהגיעה להחזקה של 11.2% בחברה בריטית קטנה שנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) בשם Avesco. חלפו שלושה ימים, ותיא מעדכנת כי הגדילה החזקתה בחברה לשיעור של 20.4%.

עם פרסום ההודעה הראשונה הערכנו כאן כי ייתכן שכוונתה של תיא השקעות היא לבצע השתלטות על החברה (דרך איסוף מניותיה במסגרת המסחר השוטף). הגדלת ההחזקה היום אכן מהווה רמז עבה לכוונותיו של גניגר.

לפי הודעת החברה, תיא השקעות השקיעה בהגדלת ההחזקה (רכישת 9.2% נוספים) 1.2 מיליון ליש"ט, ובתוספת ההשקעה הראשונית מדובר על השקעה כוללת של 2 מיליון ליש"ט בקירוב (11.7 מיליון שקל).

העניין הרב שחברת Avesco יצרה אצל תיא וגניגר לא נעלם מעיני ציבור המשקיעים בשוק ההון הבריטי, ומתחילת השבוע נסקה מניית החברה בשיעור של 57% למחיר שיא של 47.5 פני (נכון לאתמול), המשקף שווי חברה של 16 מיליון דולר. תיא השקעות, הפועלת בתחום התקשורת, נסחרת בשווי של 70 מיליון שקל - מחצית מההון העצמי של החברה.

תיא מציינת בדיווח מהיום כי Avesco היא חברה בינלאומית מובילה בתחום שירותי המדיה. Avesco מספקת ציוד אודיו ויזואלי ושירותים לאירועים ולענפי השידור והבידור. שירותים אלו כוללים תמיכה טכנית לכנסים, אירועי ספורט, מופעי מוסיקה ותוכניות טלוויזיה. לקבוצה יש בסיסי פעילות במדינות רבות ברחבי העולם, ואלו מאפשרים לה לספק שירותים בפריסה בינלאומית.

את השנה שהסתיימה בספטמבר 2009 סיימה Avesco עם הכנסות של 90.2 מיליון ליש"ט (לעומת 94.8 מיליון ליש"ט בשנת 2008). ההפסד הנקי עמד על 13.7 מיליון ליש"ט לעומת רווח של 5.4 מיליון ליש"ט בשנת 2008.

נזכיר שהבעלות על Avesco נחלקת בעיקר בין גופים מוסדיים באנגליה, והעיקרי שבהם מחזיק כיום בשיעור של 22.9%, מה שהופך את תיא השקעות לבעלת המניות השנייה בגודלה בחברה, וככזו - לאחת שיכולה להשפיע על מהלכי החברה.

תיא השקעות לא פירטה בהודעתה את כוונותיה לגבי Avesco. עמי גניגר לא היה זמין לשאלות "גלובס" עד לרגע סגירת הגיליון.