הערכות: שוק העבודה בארה"ב איבד 50 אלף משרות בפברואר

זאת, בהמשך לגריעה של 20 אלף משרות בינואר ■ שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-9.8%

שוק העבודה בארה"ב המשיך להיחלש גם בחודש פברואר וכ-50 אלף משרות ככל הנראה נגרעו מהשוק בחודש זה, לאחר גריעה של 20 אלף משרות בינואר. כך עולה מסקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג לקראת פרסום הנתונים החשבוים ביום ו' הקרוב. ההערכות הן כי סופת השלגים הקשה שפקדה את החוף המזרחי בתחילת החודש תרמה לאובדן המשרות, כך שבחודש מארס ייתכן ונראה התאוששות.

שוק העבודה, המהווה את אחד מעמודי התווך של הכלכלה האמריקנית, ממשיך לדמם ומעיק על ההתאוששות הכלכלית. מא שנוצרו 64 אלף משרות חדשות בנובמבר האחרון, השוק חזר למסלול של אובדן משרות אשר אפיין אותו מדצמבר 2007. בתקופה זו, בה סבלה ארה"ב מהמיתון הקשה ביותר מאז שנות ה-30, התאדו לא פחות מ-8.4 מיליון משרות.

קונצנזוס תחזיות האנליסטים מראה גם ששיעור האבטלה בחודש פברואר צפוי לעלות מעט ל-9.8% מ-9.7%. יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, הדגיש בנאומיו בקונגרס בשבוע שעבר את חשיבות ההתאוששות בשוק העבודה; הוא אמר כי ישנם סימנים ראשונים של התאוששות בשוק זה, אשר באים לידי ביטוי בקיטון במספר המשרות שנגרעות מהשוק.

ואולם, ברננקי הבהיר כי שוק העבודה עדיין חלש, ולפיכך הוא ימשיך להותיר את הריבית ברמה אפסית למשך "תקופה ממושכת" כדי לתמוך בהתאוששות. במקביל, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ממשיך במאמציו ליצור מקומות עבודה חדשים, בין היתר על ידי קידום תוכניתו להטבות מס עבור חברות שיעסיקו עובדים חדשים השנה, תוכנית המיועדת בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.

בדרך לנתוני התעסוקה יפורסמו נתונים חשובים נוספים בארה"ב, כגון נתון הצריכה הפרטית שיפורסם מחר (ב'), אשר צפוי להצביע על עלייה של 0.4% בחודש ינואר, בהמשך לעלייה דומה בדצמבר. הצריכה הפרטית מהווה כ-70% מהתמ"ג בארה"ב, ומכאן חשיבות הנתון.