מבחן הממוצע ל-89 יום

האם יש סיכוי שיעלה מעל 1,160 ומגמת העליה ארוכת הטווח תימשך?

חודש פברואר חלף. למרות שהשנה סטטיסטיקת לוח השנה לא עוזרת כל כך, העובדה שפברואר, הנחשב לחודש מאיים, חלף לא מזיקה מנקודת מבטם של המשקיעים במניות. ובנוסף, העובדה שפברואר הסתיים בצורה חיובית, למרות שפע הידיעות הלכאורה שליליות, היא בהחלט סימן עוצמה לשוק המניות.

אבל, עוד מוקדם לחגוג חגיגות אביב. יש התנגדות ב-1,160 ל-S&P500 , וקיימים סקטורים הנמצאים במצב רכש קיצוני, למעשה ניתן לאמר שגם מצב הכלכלה ברמת המדינות הוא לא מזהיר. מהצד השני, אין יותר מדי אפשרויות השקעה אטרקטיביות בעולם ומניות של חברות רווחיות, גלובאליות ויציבות יכולות להמשיך ולהוות מוקד משיכה לכספי משקיעים.

ביחס ל-S&P500 יש לנו שתי שאלות ואיתן נתחיל את המעקב השבוע, שאלות שהתשובה להן זהה. הראשונה היא האם יש סיכוי שיעלה מעל 1,160 ומגמת העליה ארוכת הטווח תימשך? השניה היא האם תימשך מגמת העליה לטווח הקצר? התשובה תלויה בתמיכה מעל הממוצע הנע ל-89 יום שעומד, נכון ליום שישי-סיום המסחר, על 1,099.41.

תמיכה מעליו ומהלך מעל 1,113 יחשבו סימן שורי. מהלך מתחת ל-1,088 יחצה גם את הממוצע ל-89 יום וגם את הממוצע ל-21 יום ויחשב סימן דובי. היה ויעלה ה-S&P500, אישור למגמת העליה יתקבל כאשר הממוצע ל-21 יום יחצה כלפי מעלה את הממוצע ל-89 יום. נכון ליום שישי, ה-S&P500 נמצא במצב של מגמת עליה ולכן הנחת המוצא היא שהיא תימשך והתמיכה תחזיק מעמד.

קטנות ומרוויחות

אחת הדרכים לעבוד עם תיק המניות בימים אלו, לדעתנו, היא לתחזק אותו עם מניות של חברות קטנות יחסית, רווחיות, שקרובות לרמת תמיכה ורצוי בשער אופטי זול. למניות אלו יש סיכוי לתת תשואה יפה והסיכון הוא נמוך יחסית גם בגלל התמיכה וגם משום שמדובר בחברות שמרוויחות.

למשל, חברת הנשק SWHC שהכנסנו לתיק קניון המניות. שווי השוק שלה 255 מליון דולר והמכפיל 6.5. יש לה תמיכה באזור ה-4 דולר ואם תתחיל לרוץ למעלה היא יכולה לרוץ הרבה. קטנה יותר היא יצרנית המזון מן הים HQS . שווי שוק של 100 מליון דולר ומכפיל 7.8. יש לה תמיכה באזור השער 7.27-7.11. מדובר במניה עם סחירות נמוכה יחסית אז סכומי ההשקעה צריכים להיות בהתאם.