מחזיקי אג"ח אפריקה ייפגשו מחר עם איזי כהן לדון בהפחתות

המוסדיים יבקשו ממנכ"ל אפריקה ישראל הבהרות באשר להפחתות הנכסים עליהן נודע בסוף השבוע, כמו גם מידע אם צפויות הפחתות נוספות ■ ההערכות הן כי המוסדיים לא ימהרו לפוצץ את מתווה ההסדר

נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל תכונס מחר (ב') בשעה 16:00 כדי לדון בהשלכות אזהרות הרווח שפרסמו החברות הבנות, אפי פיתוח ואפריקה נכסים, בסוף השבוע. בפגישה ישתתף גם איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל.

בליל יום ה', סמוך לחצות, שיגרה אפריקה דיווח לבורסה בו היא הודיעה כי אפריקה נכסים תרשום הפסד של כרבע מיליארד שקל ברבעון השני וכי אפי פיתוח תפחית כ-850 מיליון שקל. הסיבה: בדיקות שערכה רשות ני"ע בשווי הנכסים של החברות ברוסיה ומזרח אירופה, אשר אילצו את אפריקה להפחית את שווי הנכסים.

ההפחתות תפסו את מחזיקי האג"ח לא מוכנים, בתקופה קריטית ולחוצה במיוחד. מתווה הסדר החוב באפריקה אמור להגיע לאישור באסיפה הכללית ב-14 במארס וטעון גם אישור של בית המשפט. בהסדר הוכנסו אמנם מנגוני התאמה לפיהם אפריקה מחויבת לפצות את מחזיקי האג"ח במידה ושווי החברות הבנות יורד, שכן כחלק מההסדר אמורים מחזיקי האג"ח לקבל גם מניות של החברות הבנות.

ואולם, הפחתות השווי בהיקף של כמיליארד שקל הפתיעו את המוסדיים, ובתגובה מסרה נציגות מחזיקי האג"ח בסוף השבוע: "נזמן את מנכ"ל אפריקה ישראל למתן הסברים לגבי התשקיף והפחתות השווי של הנכסים. בהתאם לכך, הנציגות תדון בהשלכות נתוני התשקיף על ההסדר עצמו".

ההערכות הן כי המוסדיים לא ימהרו לפוצץ את מתווה ההסדר שהושג ויסתפקו בפיצוי בדמות מניות נוספות בחברות אחרות, אלא אם תהיינה הפחתות נוספות בשווי הנכסים במזרח אירופה. בכל אופן, בישיבה מחר יבקשו המוסדיים הבהרות מכהן באשר להפחתות האמורות ולאחר מכן ישקלו את המשך צעדיהם.