טבע עוד לא זכתה: פייזר עדיין במירוץ לרכישת חברת רציופארם

הוול סטריט ג'ורנל ציטט בסוף השבוע מקורבים לעסקה, לפיהם פייזר עדיין במירוץ לצד טבע ואקטוויס האיסלנדית, והיא צפויה להציע 3 מיליארד אירו על חברת התרופות הגרמנית

רכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם עדיין לא בכיס של טבע . הוול סטריט ג'ורנל ציטט בסוף השבוע מקורבים לעסקה, לפיהם פייזר האמריקנית עדיין במירוץ, לצד טבע ואקטוויס האיסלנדית. קרן הפרייווט אקוויטי EQT, נזכיר, יצאה מהמכרז.

בשבועות האחרונים התקבלו דיווחים סותרים על יציאה, כניסתה מחדש ושוב יציאתה של פייזר מהמכרז על רציופארם. עפ"י הדיווחים מסוף השבוע, "פייזר תגיש הצעת רכש משופרת עד סוף השבוע הנוכחי - היא צפויה להציע 3 מיליארד אירו". דובר מטעמה של פייזר סירב להגיב לידיעה.

"פייזר מעולם לא פרשה מהמירוץ", דיווח העיתון הגרמני Suedwestpresse, שלא פירט את הסכומים המדוייקים של הצעות המחיר שפייזר מתכוונת להציע. נזכיר, כי תג המחיר על רכישת החברה הגרמנית נע בטווח שבין 3.4-4 מיליארד דולר.

גורם שלישי מסר כי טבע הישראלית הגישה את הצעתה האחרונה ביום חמישי האחרון, ובכוונתה של החברה, באם תזכה במכרז, להותיר את המטה של החברה באולם (Ulm) שבגרמניה.

טבע סימנה את רציופארם בתור דריסת רגל משמעותית בענף התרופות בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה. לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים של טבע לפני כשבועיים, המנכ"ל שלמה ינאי חזר ואמר כי אירופה היא "יעד אסטרטגי מרכזי".