שייר הקדימה את פרוטליקס: קיבלה אישור לתרופת הגושה

‎‎בעוד שייר משיקה היום את התרופה שלה לטיפול במחלת הגושה, האישור של פרוטליקס מעוכב ככל הנראה במספר חודשים, בשל בדיקות נוספות שמעוניינת הרשות לבצע במפעל שלה

‎‎כצפוי, ניצחה חברת ‏Shire‏ את הצמד פרוטליקס-פייזר בהגעה לשוק האמריקני עם התרופה שלה לטיפול במחלת הגושה. שתי הקבוצות מעוניינות לתקוף שוק שמתקרב למיליארד דולר, אשר נשלט היום באופן מוחלט בידי חברת ג'נזיים.

לפני קצת יותר מחצי שנה, בתזמון מושלם עם תחילת הקמפיין לקבלת האישורים של שייר ופרוטליקס , דיווחה ג'נזיים על זיהום במפעל הייצור שלה. כדי להתגבר על המחסור במוצרים, שתי המתחרות קיבלו מהרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-‏‏FDA‏, אישור להשקה מצומצמת של מוצריהן.

שתי החברות קיוו להיכנס לשוק במהירות האפשרית, כדי לנצל את קשייה של ג'נזיים. האחרונה שבה בינתיים לייצר את התרופה כרגיל, אבל נכנסת כנראה למאבק שליטה מול בעל מניות המיעוט האגרסיבי קרל אייקן, שהודיע על כוונתו "לתקן" את החברה.

‏‎‎היתרונות של פרוטליקס

‎‎בעוד שייר משיקה היום את המוצר שלה, פרוטליקס מעוכבת ככל הנראה במספר חודשים, בשל בדיקות נוספות שמעוניינת הרשות לבצע במפעל שלה. את האישור היא צפויה לקבל במחצית השנייה של השנה.

אולם, לפרוטליקס יתרונות אחרים בחדירה לשוק מול שייר, בהם מחיר נמוך יחסית למוצר, שנובע משיטת הייצור הייחודית שלה בצמחים במקום בתאי חיה, וכן כוח השיווק של פייזר, עימה חתמה על הסכם בסוף 2009.