יעקב גלברד, יו"ר תפרון, קיבל 207 אלף דולר בינואר-ספטמבר

המנכ"ל שפרש, עדי ליבנה, קיבל רבע מיליון דולר באותה תקופה ■ ‎‎תפרון הגישה תשקיף זכויות לגיוס של עד 16.8 מיליון שקל מבעלי המניות שאינם בעלי השליטה, פימי ומבטח שמיר‏‏‏

‎‎הנפקת הזכויות של חברת הטקסטיל תפרון יוצאת לדרך. אסיפת בעלי המניות אישרה בשבוע שעבר את התנאים להנפקה, ובסוף השבוע פרסמה תפרון תשקיף לקראת הגיוס, לצד תשקיף מדף לקראת גיוסים עתידיים.

תשקיף תפרון מגלה בין היתר מה היו התגמולים שחולקו לבעלי העניין ובכירי החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2009. היו"ר, יעקב גלברד, קיבל בתקופה זו תגמולים בסך 207 אלף דולר, והמנכ"ל שפרש, עדי ליבנה, קיבל תגמולים בסך 250 אלף דולר.

תפקידו של גלברד, אגב, מוגדר כ"משרת אמון", כך שהוא אינו מחויב למכסת שעות מינימלית בעבודתו בתפרון, ולא מתנהל מעקב בפועל אחר שעות העבודה שלו בחברה. שכר הבסיס החודשי של גלברד הוא 60 אלף שקל שמוצמדים לעליית מדד המחירים לצרכן בכל רבעון, לעומת מדד דצמבר 2007. נזכיר ששכרו של המנכ"ל הנכנס, עמית מרידור, הוא 80 אלף שקל.

‏תפרון, שנקלעה לקשיים חמורים בסוף 2009, הגיעה בחודש שעבר להסכם עם הבנקים המלווים (רה-ארגון של חובות בסך 31 מיליון דולר), כשבעלי המניות הגדולים בחברה, קרן פימי של ישי דוידי ומבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר, התחייבו להזרים לה עד 4 מיליון דולר. פימי ומבטח שמיר, שמחזיקות יחד בכ-21.8% מהון המניות, לא ישתתפו בהנפקת הזכויות, אלא בהנפקה בתנאים זהים שתבוצע לאחר הנפקת הזכויות.

תשקיף הזכויות כולל אפשרות לגיוס של עד 16.8 מיליון שקל, כאשר התמורה מחושבת לפי השער היציג ב-18 בפברואר - 3.75 שקל לדולר. במסגרת הנפקת הזכויות, תפרון תציע עד כ-1.6 מיליון מניות, שמהוות 43% מהון המניות שלה, במחיר מניה של 3.8 דולר (לעומת מחיר השוק הנוכחי, 4.3 דולר), בתרגום לשקלים על בסיס השער היציג ביום שלפני תשלום דמי הניצול. בנוסף, ישנו תשקיף מדף שיאפשר לתפרון בעתיד לבצע הנפקה נוספת, והיא לא מצמצמת לעצמה את האפשרויות: תשקיף המדף כולל אפשרות להנפקת 3 מיליון מניות, וכן הנפקה של אג"ח, אג"ח להמרה, אופציות וניירות מסחריים.

‎‎‏"מו"מ מתקדם עם ריט 1"

‏‎‎אסיפת בעלי המניות אישרה ברוב של 99.7% את ההצעה להקצאה פרטית לשותפות נורפת, של פימי ושמיר. הצעה אחרת שהועלתה להצבעה ואושרה - אם כי ברוב נמוך יותר - היא לאישור כיסוי אחריות במסגרת פוליסות ביטוח לדוידי, שמיר ובנו גיא. 70.9% הצביעו בעד, ו-7.4% התנגדו להצעה.

הנפקת הזכויות שיוצאת כעת לדרך מאפשרת לכל מי שמחזיק ב-1.406 מניות תפרון לרכוש יחידת זכות אחת. היום הקובע הוא 11 במארס והמסחר בזכויות יתבצע ב-23 במארס. תפרון מציינת שהתמורה מההנפקה תשמש אותה למימון הפעילות השוטפת.

תפרון מזהירה כנדרש במסגרת התשקיף, שמשקיעים שישקיעו בחברה במסגרת הנפקת הזכויות, חשופים לסיכון לפיו תפרון לא תצליח להגיע להסכם סופי עם הבנקים, דבר שעלול לסכן את המשך פעילותה כעסק חי. ההסכם אליו הגיעה החברה עם הבנקים אינו סופי, ואחד מהתנאים לחתימת הסכם סופי הוא שהחברה תנסה להגיע להסכם שכירות חדש עם ריט 1, שמשכירה לתפרון מבנה בגוש שגב. שתי החברות נכנסו למו"מ ובינואר הודיעה ריט 1 שהפסיקה את המגעים עם תפרון והורתה ליועציה המשפטיים לפעול לגביית החוב של תפרון באופן מיידי.

בתשקיף שתפרון מפרסמת ישנו עדכון אופטימי יותר בעניין זה, לפיו שתי החברות נמצאות במו"מ מתקדם. תפרון גם מעריכה שבמידה שלא יושגו הסכמות עם ריט 1, לא יהיה בכך כדי למנוע ממנה לחתום על הסכם סופי עם הבנקים, בהנחה שהיא תעמוד בשאר התנאים וההתחייבויות שנדרשו ממנה. ‏‎‎