לאומי ארה"ב יבנה בניו-יורק בניין משרדים ב-40 מיליון דולר

הבניין יהיה בגובה 18 קומות, ויהיו בו 71 אלף רגל מרובע - כ-5,100 מ"ר נטו ■ האכלוס צפוי בשנת 2013

בנק לאומי ארצות הברית ("BLUSA") יבנה בשדרה החמישית במנהטן ניו יורק בניין משרדים חדש בעלות של 40 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". הבניין יהיה בגובה 18 קומות ויהיו בו 71 אלף רגל מרובע, כ-5,100 מ"ר נטו. האכלוס צפוי בשנת 2013. מנכ"ל בלוסה הוא עוזי רוזן.

משרדי לאומי ארצות הברית נמצאים כיום בארבעה אתרים שונים ברחבי מנהטן. שלושה מהם בשכירות והרביעי בבעלות הבנק. בכוונת לאומי לרכז בבניין החדש את כל עבודת הבנק למעט יחידות מחשוב שימוקמו בניו ג'רסי מטעמי המשכיות עסקית במקרה של תקלה. הערכות כי המעבר של כל היחידות לבניין אחד שבבעלות הבנק יחסוך בטווח הבינוני הוצאות שכר דירה בסך מיליוני דולר מדי שנה.

רוזן (65), שמכהן בתפקידו מאז נובמבר 2004, מעוניין לסיים את כהונתו בהמשך השנה ואף שוחח על כך עם מנכ"ל לאומי גליה מאור. בתגובה אמר ל"גלובס" יו"ר לאומי, איתן רף, כי "אנחנו עושים מאמץ גדול לשכנע את עוזי שיישאר בניו יורק שנה נוספת. אין הרבה בנקאים שעושים עבודה מקצועית כמוהו". במקרה ורוזן יעזוב צפוי לאומי למנות לתפקיד חבר הנהלה בכיר עם ותק וניסיון כמו ברוך לדרמן ראש החטיבה הבנקאית או צבי איצקוביץ ראש החטיבה הבינלאומית.

בשנה האחרונה הקטין לאומי ארצות הברית את פרופיל הסיכון בצורה משמעותית, צמצם את חשיפתו לנדל"ן והגדיל את היקף המזומן שהוא מחזיק. בבד בבד ייקרה רשות ביטוח הפיקדונות הבנקאיים הפדרלי בארצות הברית (FDIC) את פרמיית ביטוח הפיקדונות של הבנקים. לכן ישלם בלוסה בשנת 2010 סכום של 7 מיליון דולר בהשוואה ל-2.5 מיליון דולר בשנת 2008.