שותפות "תמר" אישרו לנובל לרכוש ציוד ב-227 מיליון דולר

האישור מתייחס לציוד ושירותים הדרושים לפיתוח המאגר בשנתיים הקרובות ■ במידה ויחול עיכוב בלו"ז של פיתוח המאגר, תוכל נובל לבטל השנה חלק מההתקשרויות ולצמצם את החשיפה לספקי המשנה

שותפויות הגז הישראליות המחזיקות בקידוח תמר - ישראמקו (28.75%), דלק קידוחים ואבנר (15.625% כל אחת) ואלון (4%), אישרו לנובל אנרג'י , מפעילת הקידוח המחזיקה גם ב-36% מהזכויות במאגר, לרכוש ציוד ולהתקשר בהסכמים לרכישת שירותים עבור פיתוח שדה הגז, בהיקף כולל של 227 מיליון דולר.

סכום זה מצטרף לסכום שאושר בעבר על-ידי השותפויות, בגובה של 230 מיליון דולר, כך שכעת ההיקף הכספי של הציוד והשירותים שאישרו השותפויות לנובל להתקשר עבורם מסתכם ב-457 מיליון דולר. האישור שהתקבל לאחרונה מתייחס לציוד ושירותים הדרושים לפיתוח המאגר בשנתיים הקרובות, ובמידה ומסיבות שונות יחול עיכוב בלוח הזמנים של פיתוח המאגר, תוכל נובל לבטל במהלך 2010 חלק מההתקשרויות, ולצמצם את החשיפה לספקי המשנה.

תכנית פיתוח מפורטת למאגר תמר טרם הוגשה לאישור השותפויות, אולם ההערכות הן כי היקף ההשקעה הכספית שיידרש לפיתוח יהיה גבוה מ-2.5 מיליארד דולר. בשבוע שעבר חתמה ישראמקו על הסכם עם דויטשה בנק לפיו, יעמיד הבנק הלוואת גישור בגובה של עד 350 מיליון דולר, לצורך מימון חלקה של ישראמקו בפיתוח מאגר תמר.

במסגרת זו סיכמו הצדדים לפעול בחודשים הקרובים לקבלת התחייבות מבנקים שיעניקו הלוואת בהיקף של 400 מיליון דולר לטווח ארוך, כדי לאפשר את המשך השקעותיה של ישראמקו בפרויקט. על-פי העולה מדיווחים בתקשורת, מנהלות כעת השותפויות אבנר ודלק קידוחים משא-ומתן להסדר מימון עם HSBC וברקליס.