גאידמק מערער לעליון על חיובו בערבות נוספת של 3 מיליון דולר

בשבוע שעבר דחתה השופטת כוחן את בקשת גאידמק להפחתת הערבות להבטחת התייצבותו למשפטו ■ סניגוריו: "אין כל חשש שמא לא יתייצב למשפט; הפרקליטות כלל אינה מעוניינת שגאידמק יחזור ארצה ויאבק על חפותו"

איש העסקים ארקדי גאידמק עירער היום (א') לבית המשפט העליון על החלטת השופטת חיותה כוחן לחייבו בהפקדת סכומי ערבות נוספים בסך 3 מיליון דולר להבטחת התייצבותו למשפט המתנהל נגדו.

כזכור, כנגד גאידמק ואחרים הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות של הלבנת הון וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות במסגרת פרשת הלבנת הון נרחבת בבנק הפועלים. היקפן של העבירות המתוארות בכתב האישום עומד על כ-50 מיליון דולר

בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד דוד ליבאי ונתי שמחוני, נטען כי "בנסיבות העניין, ניתן וצריך היה להסתפק בערבויות שהופקדו על-ידי גאידמק זה מכבר, בסכום של 25 מיליון שקל. אין אח ורע לערבות שניתנה על-ידו, וכל התעקשותה של המדינה על הפקדת 3 מיליון דולר נוספים איננה מידתית, ואין בה כל צורך ממשי להגשמת ייעודן הבלעדי של הערבויות, קרי - הבטחת התייצבותו של גאידמק למשפט".

לדברי סניגוריו של גאידמק, בית המשפט המחוזי התעלם מהעובדה שגאידמק לא התחמק מרשויות החקירה בישראל, וכל אימת שזומן לחקירה התייצב כדת וכדין - ובכך הוכיח כי ניתן לתת בו אמון מלא.

"אין כל חשש שמא לא יתייצב למשפט", כתבו סניגוריו. לטענתם, הפרקליטות להוטה להוציא צו מעצר נגד גאידמק ולחלט את הערבויות שכבר הפקיד, ובמעשיה היא מעידה כי היא כלל אינה מעוניינת שגאידמק יחזור ארצה ויאבק על חפותו.

"התחושה הקשה שיוצרת הפרקליטות בהתנהלותה המכבידה", כתבו הסניגורים, "היא שבכוונתה להביא דווקא לסיכול ההליך המשפטי ולא להביא להתייצבותו של גאידמק למשפט - ולשם כך בלבד נועדה הערבות". (בש"פ 1632/10).