פעם שנייה ברציפות: הדולר נכשל בפריצת רמת ה-3.8 שקלים

במהלך היום טיפס הדולר מעל ל-3.8 ש', אך הוא ירד ל-3.793 ש'■ פעיל בשוק: "אם ההתנגדות ב-3.8 ש' תיפרץ - היעד הוא 3.84 ש'" ■ זיו סגל: "מהלך מעל 3.82 שקלים עשוי להרים את הדולר ל-4.03 ש'"

ההתנגדות ב-3.8 שקלים מאתגרת את הדולר בפעם שנייה ברציפות. לאחר שביום ו' האחרון נשק שערו של הדולר ל-3.8 שקלים ונסוג, ניסה היום (ב') המטבע האמריקני שוב את רף ההתנגדות ועלה במהלך יום המסחר מעל לשער זה, אך שוב נסוג.

הדולר מאבד 0.1% ל-3.793 שקלים והאירו משיל 0.3% ל-5.135 שקלים. היום לא נקבעו שערים יציגים בשל חג פורים.

התחזקות הדולר מגיעה על רקע עלייתו בעולם ולמרות מכירות הדולרים המסורתיות של היצואנים בישראל, כמדי תחילת החודש. הדולר מתחזק ב-0.6% מול האירו ונסחר סביב 1.354 ד' לאירו.

"בשבוע שעבר ראינו מודלים (מכונות מסחר אוטומטיות - ה.ק) קונות דולרים והדולר נתקל בהתנגדות סביב ה-3.8 שקלים, שם שוכן ממוצע נע 200", אמר פעיל בשוק ל"גלובס". "אם התנגדות זו תיפרץ, היעד הבא יהיה 3.84 דולרים".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי הדולר התמקם יפה מעל רף ה-3.75 שקלים והגיע אל אזור ההתנגדות השוכן בין 3.79 ל-3.82 שקלים. להערכת סגל, זהו מבחנו השני של הדולר לטווח הארוך, לאחר שפרץ את רף ה-3.75 שקלים למעלה ונתן איתו שורי ראשון. לדידו של סגל, מהלך מעל 3.82 שקלים ילמד על סיכוי למהלך עלייה משמעותי של הדולר כשהיעדים המרכזיים לעליה יהיו 3.89 שקלים ואח"כ 4.03 שקלים. התנגדות ברמה הזו תשאיר את הדולר לדשדש.

סגל מעריך כי סיכויי התמיכה מעל 3.75 שקלים טובים, לעתיד הנראה לעין. הוא מציין עוד כי יש גם סיכויים לא מבוטלים למהלך מעל 3.82 שקלים אבל האזור 3.82-3.79 שקלים הוא בכל זאת אזור התנגדות משמעותי כך שצריך לראות מה קורה סביבו ולפעול בהתאם.

איתן אדמוני: הדולר יתחזק מול השקל בעקבות התחזקותו בעולם

איתן אדמוני, מנהל מחלקת המט"ח בבנק ירושלים, מעריך בסקירתו השבועית כי כל עוד תימשך התחזקות הדולר בעולם, צפוי זה גם להתחזק בשוק המקומי, אך בצורה מתונה יותר. אדמוני מציין כי עם התבהרות התמונה לגבי המשבר בשוק באירופה בשבועיים הקרובים, צפוי השקל לשוב ולהתחזק מול הדולר. אדמוני נוקב בטווח מסחר צפוי לשבוע הקרוב לצמד שקל דולר: 3.763-3.821 שקלים.

רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון מעריך כי לא מן הנמנע כי בתקופה הקרובה נצפה בתנועה שתוביל להיחלשות השקל, כאשר ללא שינוי ביחס אירו-דולר מדובר בשע"ח שקל - דולר של 3.9 שקלים.

בסוף השבוע חשף "גלובס" כי בנק ברקליס המליץ ללקוחותיו לממש רווחים ולצאת לעת עתה מהלונג על השקל. ברקליס המליץ לקנות בחזרה אירו ודולרים, שכן בטווח הקצר מעריכים הכלכלנים שהשקל עשוי להיחלש נוכח דחיית העלאות ריבית בנק ישראל.

עוד היום יתמודדו המשקיעים בוול סטריט עם מבול נתוני מאקרו, וביניהם נמנה את השינויים בהוצאות והכנסות הצרכנים, הוצאות הבנייה ומדד ה-ISM.