האדריכלית ז'אנג שין - הכוכבת של אסיה

תולדות: נולדה ב-1965 בבייג'ין. הוריה, שהיו מתרגמים בשירות הממשלה, נפרדו כשהיתה בת 14, וז'אנג עברה עם אמה להונג קונג, והחלה לעבוד כפועלת במפעל בגדים. ב-1987, לאחר שהשלימה לימודי מזכירות, קיבלה מלגה ללימודי כלכלה באוניברסיטת סאסקס ולאחר מכן השלימה תואר שני בפיתוח כלכלי באוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה. לאחר הלימודים נסעה לניו יורק והחלה לעבוד כאנליסטית בגולדמן זאקס, עד שחזרה לבייג'ין.

ב-1995 הקימה ביחד עם בעלה פאן שיי את חברת SOHO China. ז'אנג משמשת מנכ"לית ופאן - יו"ר. לבני הזוג שני בנים, שון ולוק. "לילדים שלי יש חינוך טוב: לא מזמן קניתי אייפון והילדים מיד שאלו אותי למה אני צריכה גאדג'ט חדש וכל כך יקר", סיפרה בראיון ל"פייננשל טיימס".

הצלחה: סוהו צ'יינה (ראשי תיבות של "Small Office Home Office") ניצלה את התרחבות המעמד הבינוני וחדירת החברות הבינלאומית לסין ויזמה בנייני מגורים בסטנדרט שלא היה מוכר בסין: בניינים צבועים מבחוץ בלבן או שחור, עם דירות מודרניות, מתוכננות היטב, צבועות בצבעים בוהקים בפנים, ומזמינות הרבה יותר ממבני הבטון של התקופה הקומוניסטית. אחד המבנים המפורסמים שבנתה החברה הוא "Commune by the Great Wall", מלון היוקרה הראשון בסין שמורכב מ-12 וילות שעוצבו בידי 12 אדריכלים מובילים מהמזרח הרחוק. המלון נפתח ב-2002 וזכה בפרס בביאנלה בונציה. "זה לא התחיל בתור עסק, אלא בתור חלום", סיפרה בראיון ל"טיים מגזין". ב-2006, בעקבות שינויי רגולציה שהגבילו הבנייה למגורים, עברו לבנייה מסחרית.

הון: סוהו הונפקה בשנת 2007 וגייסה 1.9 מיליארד דולר בבורסת הונג קונג. כיום היא חברת הנדל"ן המסחרי הגדולה באסיה, הנסחרת לפי שווי 19.7 מיליארד דולר. "מאז ההנפקה עברנו למדרגה אחרת. הפרויקטים פשוט עפים פנימה דרך הדלת. כולם יודעים שיש לנו הון ומותג". הונה האישי של ז'אנג מוערך ב-3 מיליארד דולר.

כבוד: מגזין "ביזנסוויק" העניק לה את תואר "כוכב אסיה" ב-2004. ב-2009 הופיעה ברשימת "הנשים בעלות העוצמה הרבה ביותר" וברשימת "עשרת המיליארדריות שאנו מעריצים" של "פורבס". ה-FT בחר בה ברשימת חמישים נשות העסקים המובילות בעולם.

משפחה: ז'אנג מעידה כי חשוב לה מאוד להיות עם בני משפחה. לכן החליטה לפני חמש שנים להימנע מנסיעות לכנסים ופגישות בעולם, והיא משתתפת באופן קבוע רק בפורום הכלכלי בדאבוס. בני הזוג, שגרים בפנטהאוז בקומה ה-32 של מגדל סוהו, המשקיף אל בייג'ין, השקיעו הרבה במיתוג עצמי של מצליחנים צעירים ומוכרים בכל בית בסין.

עוד משהו: ב-2005 קיבלה על עצמה את האמונה הבהאית: "עובדת היותי בהאית שינתה אותי. בלי זה הייתי רודפת אחרי רווחים כעיוורת. כעת אני יודעת לבחור. למשל, לא אשקיע בבתי קזינו במקאו אפילו אם זה יבטיח החזר עצום. עברתי את הרדיפה אחרי צמיחה ורווחים".