בזמן שהמשקיעים ממתינים ל"לויתן": רציו רוכשת 10% מ"שרית"

תרכוש את הזכויות מלפידות-חלץ תמורת 185 א' ד' - מחיר גבוה ממה ששילמה מודיעין בינואר ■ המנכ"ל לנדאו: "תחום חיפושי הנפט - מסוכן" ■ הערכות: רציו תפרסם החודש את תוצאות הסקר הסיסמי ב"לויתן"

בזמן שהמשקיעים ממתינים בקוצר רוח לפרסום תוצאות הסקר הסיסמי באתר "לויתן", שותפות חיפושי הנפט והגז רציו הודיעה היום (ב') כי רכשה מלפידות-חלץ 10% מזכויות רישיון חיפוש הנפט "שרית", ובכך תעלה להחזקה של 25% מהזכויות ברישיון.

רציו תשלם ללפידות-חלץ כ-185 אלף דולר תמורת הזכויות, מה שמשקף לרישיון שווי של 1.85 מיליון שקל. השותפות של רציו ב"שרית" הן לפידות-חלץ (52.5%) ומודיעין (22.5%). רישיון "שרית" ממוקם מזרחית לאשדוד וגודלו כ-148 קמ"ר.

אין זו הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שלפידות-חלץ מוכרת החזקותיה ב"שרית". בשלהי ינואר רכשה מודיעין 7.5% מהרישיון מלפידות-חלץ תמורת 120 אלף דולר, כלומר לפי שווי של 1.6 מיליון דולר - נמוך מתג המחיר אותו שילמה היום רציו.

עם רכישת הזכויות ב"שרית" מבשרת רציו על הסעם תפעולי משותף עם לפידות-חלץ באתר. תוכנית העבודה בשטח כוללת ביצוע קידוח אלכסוני "אשדוד 3" ולאחריו קידוח "רציו 5", או לחילופין קידוח "רציו 5" בלבד. רציו ולפידות-חלץ יבקשו ממודיעין לתקן את הסכם התפעול.

"אנו נמצאים בתחום זה כבר 17 שנה; התגליות החיוביות בענף במהלך השנה האחרונה חיזקו את האופטימיות שלנו המתבססת על ניתוחי הגורמים המקצועיים", אמר מנכ"ל רציו יגאל לנדאו. "תחום חיפושי הנפט ממשיך להיות בעל סיכון גבוה, וקיומן של שותפויות מאפשר את הכניסה לסיכונים אלה, שלצידם גם סיכויים ברמה גבוהה".

רציו מרכזת בשנה האחרונה עניין רב בקרב המשקיעים בשל השותפות שלה (15%) ברישיון "לויתן" הנמצא מערבית לקידוח "תמר". רציו, יחד עם נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר, ערכה סקר סיסמי תלת-מימד ברישיון רציו-ים (הידוע בכינויו "לויתן") על מנת לבדוק אם יש במקום פוטנציאל להימצאות גז טבעי. בדצמבר האחרון הסתיים שלב איסוף הנתונים ובימים אלה מעבדים בנובל אנרג'י את הממצאים, כאשר לפי ההערכות התוצאות עשויות להתפרסם כבר החודש.

יו"ר ומנכ"ל נובל אנרג'י, צ'רלס דייווידסון, יקיים מחר (ג') מפגש עם עיתונאים במלון הילטון בת"א, שם הוא יפרוס את תוכניות החברה בישראל ועשוי לדבר גם על "לויתן". במידה והסקר הסיסמי יעיד על פוטנציאל לגז טבעי באתר, עבודות הקידוח צפויות להתחיל בסוף השנה.