האם יתבררו מקורות המימון לבתים של נתניהו בקיסריה ובי-ם?

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת חוק לפיה ראשי המפלגות הגדולות, ראש הממשלה ושרים יחויבו לחשוף את המקורות הכספיים שלהם ■ האם הציבור יידע כיצד מימן ברק את הדירה באקירוב?

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (ג') בהצעת חוק הקובעת כי ראשי המפלגות הגדולות, ראש הממשלה ושרים יחוייבו לפרוס בפני מבקר המדינה לא רק את הצהרות הון שלהם אלא גם המקורות הכספיים של הונם. כפי שפורסם ב"גלובס" לראשונה, על-פי הצהרת החוק, ההצהרות שיתגלו כבעייתיות ידווחו ליו"ר הכנסת ולציבור.

הצעת החוק שיזמו ח"כ יולי תמיר (עבודה), יואל חסון (קדימה) וניצן הורביץ (מרצ), גובשה בהתייעצות עם גורמים במשרד מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, קובעת כי בתוך 90 יום, מרגע שהגישו נושאי המשרה הבכירים את הצהרת ההון שלהם, יודיע מבקר המדינה ליו"ר הכנסת אם הדו"ח שהוגש לו תקין ואם לא אלו פגמים נפלו בו, ובמקביל, תפורסם הודעתו ברבים, כולל באתר האינטרנט של הכנסת ומשרד מבקר המדינה. משרד המשפטים מתנגד להצעה.

על פי ההצעה, מקורות ההון עליהם ידרשו לדווח ראש הממשלה, השרים וסגניהם כוללים הכנסה משכר -בין אם היה האדם שכיר או עצמאי - או מכל מקור נוסף, רווחי הון, תקבולים על נכסי דלא ניידי ובהם הזכויות, החובות, וכן מתנות וירושות. ההצעה תיכנס לתוקף כבר בכנסת הנוכחית ותחול על כל מי שעומד בראש מפלגה בת למעלה מחמישה חברי כנסת.

ראש ממשלה או שר שסיימו את תפקידם, יחוייבו לחזור ולהגיש הצהרה דומה חמש שנים לאחר סיום תקופת כהונתם.

אם תקבל ההצעה את אישור הכנסת, יתברר, בין היתר, כיצד מימן יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, את רכישת הדירה במגדלי אקירוב ששווייה נאמד בכמה עשרות מיליוני שקלים, ומהם מקורות המימון לשני הבתים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקיסריה ובירושלים. עם זאת, פרטים אלו יתבררו רק לאחר סיום תפקידם.