הסתיימה הפגישה באפריקה: המוסדיים הסכימו להפחתות ויקבלו מניות אפריקה נכסים ב-60 מיליון ש'

(עדכון) - זאת, כפי שהוערך ב"גלובס" ■ המשמעות: הסדר החוב בין החברה למחזיקי האג"ח לא פוצץ, ויגיע לאישור האסיפה הכללית של אפריקה ■ איזי כהן למוסדיים בפגישה עם נציגות מחזיקי האג"ח: "התכוונו בכל מקרה לבצע הפחתות בנכסים; דו"ח הרשות הוסיף להן רק 60-70 מיליון ד'"

הסתיימה הפגישה של נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל שדנה בהשלכות ההפחתות שביצעו החברות הבנות בנכסיהן במזרח אירופה. המוסדיים הסכימו להפחתות ויסתפקו בתוספת של 5% ממניות אפריקה נכסים כפיצוי, בהיקף של כ-60 מיליון שקל, כפי שהוערך ב"גלובס".

משמעות הדבר שהסדר החוב בין החברה למחזיקי האג"ח לא פוצץ, ויגיע לאישור האסיפה הכללית של אפריקה ב-14 במארס, ולאחר מכן יבוא לאישור בית המשפט. נציגי אפריקה ישראל, בינהם מנכ"ל החברה איזי כהן, ונציגי המוסדיים נפגשו היום במשרדי עו"ד ליפא מאיר בת"א, המייצג את נציגות מחזיקי האג"ח.

מנציגות מחזיקי האג"ח נמסר בתגובה כי "בהתאם למנגנון ההתאמה שנקבע במתווה להסדר החוב, מחזיקי האג"ח יפוצו במתן מניות נוספות של אפריקה נכסים".

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר למוסדיים בפגישה כי "התכוונו בכל מקרה לבצע את ההפחתות, דו"ח רשות ני"ע פשוט הוסיף להן 60-70 מיליון דולר". המוסדיים שאלו את כהן ממתי הוא ידע על ההפחתות, והוא ענה שבאפריקה החלו להבין את היקף ההפחתות בעת שהחלו לחשב את העמידה שלהם בקובננטס (אמות מידה פיננסיות) שנקבעו בהסדר החוב.

כמה משתכר איזי כהן בחודש?

בסוף השבוע דיווחה אפריקה כי החברות הבנות שלה, אפריקה נכסים ואפי פיתוח , יפחיתו כמיליארד שקל במצטבר בשל הערכות מחדש של נכסים מרכזיים שלהן ברוסיה ובמזרח אירופה. זאת, בעקבות בדיקות שערכו שמאי רשות ניירות ערך, שנשלחו לאחרונה למזרח אירופה. עם זאת, כאמור, כהן מגמד היום את בדיקות הרשות וטוען כי החלק הארי של ההפחתות לא נבע מהן.

אפי פיתוח תפחית כ-855 מיליון שקל משני הפרויקטים המרכזיים שלה: קניון מוסקבה (שצפוי להיפתח באוקטובר, אם לא תהיינה דחיות נוספות) וטברסקיה (Tverskaya) מרכז מסחרי שהשלמתו מתוכננת לשנת 2011. אפריקה נכסים תרשום ברבעון הרביעי הפסד של 250 מיליון שקל, בעיקר בשל הפחתת ערך בפרויקט איירפורט סיטי בבלגרד.

ההערכות הן כי המוסדיים לא ימהרו לפוצץ את מתווה ההסדר שהושג לאחר מאמצים רבים ודיונים קדחתניים, ויסתפקו בפיצוי בדמות מניות נוספות בחברות אחרות, אלא אם תהיינה הפחתות נוספות בשווי הנכסים במזרח אירופה. בכל אופן, בישיבה יבקשו המוסדיים הבהרות מכהן באשר להפחתות האמורות ובהתאם לכך ישקלו את המשך צעדיהם.

איזי כהן אגח אפריקה / צלם: איל יצהר
 איזי כהן אגח אפריקה / צלם: איל יצהר