עו"ד אורי קורב לא ישוב בשלב זה לצוות התביעה במשפט אולמרט

‎נציבות שירות המדינה החליטה כי קורב, שהטיח דברים קשים במערכת המשפט, יחזור לפרקליטות - אך לא יופיע בביהמ"ש עד להחלטה אחרת של לדור ■ תוגש נגדו קובלנה משמעתית, העלולה להסתיים בהדחתו

עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים חוזר לפעילות רגילה במסגרת עבודתו בפרקליטות, ועם זאת ימשיך בשלב הזה שלא להופיע בבתי משפט, עד להחלטה אחרת של פרקליט המדינה, משה לדור.

כך הוחלט היום (ב') בצהריים בפרקליטות, בעקבות סיום חקירתו של קורב בנציבות שירות המדינה. פירוש הדבר כי קורב לא יוכל בשלב זה לחזור לצוות התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

בנציבות שירות המדינה התקיימה היום פגישה שבה השתתפו הנציב שמואל הולנדר; מנהל אגף המשמעת בנציבות; התובעת בתיק המשמעתי; מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף; היועץ המשפטי של משרד המשפטים, עו"ד משה דיין; והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן.

בפגישה הציגו אנשי נציבות שירות המדינה את החומר שנאסף במסגרת חקירת הנציבות, בפני אנשי משרד המשפטים.

בעקבות זאת הוחלט כי מנכ"ל משרד המשפטים גיא רוטקופף יגיש נגד קורב קובלנה משמעתית. משמעות הקובלנה היא כי לקורב תינתן זכות לקיום שימוע, ואולם אם לא יצליח לשכנע במסגרתו שלא לנקוט נגדו הליך משמעתי - תוגש נגדו תובענה משמעתית לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה. אם קורב יורשע - בסמכותו של בית הדין לנקוט מגוון הליכים, החל מנזיפה והערה וכלה בהרחקתו משירות המדינה.

במקביל החליט רוטקופף גם לאסור על קורב לתת הרצאות נוספות במוסדות אקדמיים עד להודעה חדשה.

ההחלטה לסיים את חופשתו של קורב ולהחזירו לעבודה פעילה בפרקליטות התקבלה לאור סיומה של החקירה המשמעתית, וכן בהתבסס על התנצלותו של קורב בכתב ובעל-פה על הדברים שאמר, "בפני כל המערכות, ובפרט בפני מערכת בתי המשפט".

כזכור, לפני כשבועיים וחצי פירסם "ידיעות אחרונות" בכותרתו הראשית תמלילי הקלטות של סדנה שהעביר קורב במכללת "שערי משפט" בהוד-השרון, שם כינה בין היתר את השופטים "חמורים", וציין כי לעתים "שופטים נפרדים מהשכל הישר" באולם בית המשפט.

בהודעה משותפת שפירסמו היום דובר משרד המשפטים ודובר נציבות שירות המדינה נמסר כי ההחלטה מתי ישוב קורב להופיע בבתי משפט תתקבל בידי מי שאחראי עליו מבחינה ניהולית - פרקליט המדינה לדור.

במסגרת הביקורת על הדברים שהשמיע קורב, ושעליהם התנצל מיד, נשמע גם כעס רב מכיוון מערכת בתי המשפט, ובין היתר דווח כי שופטים רבים יסרבו לשמוע את קורב טוען בפניהם. הערכה נוספת שנשמעה היתה כי הופעתו של קורב בשם הפרקליטות בבתי המשפט בשלב זה תפגע בעניינה של הפרקליטות בשל האנטגוניזם שתיצור בקרב השופטים.

שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נפתח ביום חמישי האחרון. קורב, שליווה את פרשות אולמרט עוד משלב חקירת המשטרה, הוא הפרקליט הבקיא ביותר בפרטי הפרטים בתיק, והיה אמור לשמש לצדו של ראש צוות התביעה בתיק, פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל. בדיון בשבוע שעבר נשא אברבנאל את נאום הפתיחה של התביעה, ואולם בפרקליטות טענו כי כך היה מתוכנן מראש, והדבר לא היווה אילוץ כתוצאה מהיעדרותו של קורב.