כפי שפורסם ב"גלובס": אורי פז ימונה למנכ"ל בנק ירושלים

פז כיהן במגוון תפקידים בבנק הפועלים במהלך 14 השנים האחרונות ■ המינוי קיבל אישור פה-אחד מהדירקטוריון, והוא כפוף לאישור סופי של המפקח על הבנקים

כפי שפורסם ב"גלובס" בתחילת השבוע, דירקטוריון בנק ירושלים החליט למנות את אורי פז למנכ"ל הבנק במקומו של אבי בזורה. המינוי קיבל אישור פה-אחד מהדירקטוריון, והוא כפוף לאישור סופי של המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

בהודעת הבנק לבורסה נמסר כי המינוי הוא לאור המדיניות של הרחבת פעילות הבנק במגזר הבנקאות הקמעונאית, לאור התאמתו ונסיונו של פז בתחום הזה.

פז (41) כיהן במגוון רחב של תפקידים בבנק הפועלים במהלך 14 השנים האחרונות. את דרכו בבנק החל כעוזר אישי למנכ"ל הבנק עמירם סיון ז"ל ואחרי כן כיהן, בין היתר, כמנהל אגף השיווק ותכנון אסטרטגי בחטיבה הקמעונאית, מנהל אזור השרון ובתפקידו האחרון כאמור היה משנה למנכ"ל הבנק ומנהל החטיבה הקמעונאית.

פז ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים לאחר שיסוכמו תנאי העסקתו ויתקבל האישור הרשמי של בנק ישראל.

בנק ירושלים מתמחה במשכנתאות והוא הבנק העצמאי הקטן ביותר. הבנק נסחר לפי שווי של 500 מיליון שקל וסיים את 2009 עם רווח של 59 מיליון שקל. התשואה על ההון הגיעה ל-10.2%. הלימות ההון של בנק ירושלים עמדה בתום 2009 על 13% וקפצה לאחר המעבר לחישוב על פי כללי באזל 2 (נדבך 1) לשיעור של 16%.