הסלמה בסכסוך: עובדי דיסקונט ישביתו מחר את כל הסניפים

גלובס tv יו"ר ההסתדרות עופר עיני מעניק גיבוי מלא לוועד העובדים ■ דורשים תוספות שכר, אך מדגישים כי המאבק הוא על זכויות העובדים החלשים בבנק

לשייקה אופיר ולמודי בר-און יש מתחרים חדשים: 5,000 עובדי בנק דיסקונט ישביתו מחר (ד') את כל סניפי הבנק, כדי לצפות בהצגה הכי טובה בעיר: יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ויו"ר ועד עובדי הבנק, ריקי בכר, על במה אחת.

השניים ינאמו במסגרת "אסיפת הסברה" מיוחדת לעובדי הבנק, שתתקיים בנמל ת"א בשעות הבוקר. האסיפה מסמלת נקודת שיא בסכסוך העבודה עליו הכריזו העובדים, על רקע דרישתם לתוספות שכר במסגרת הסכם עבודה חדש.

העובדים מדגישים כי המאבק שלהם אינו על שכר, אלא על מעמדם של העובדים הארעיים - עובדים המועסקים עד 5-7 שנים, כאשר בתום תקופה זו מחליטה ההנהלה האם לפטרם או להעניק להם קביעות. יצוין כי הסכמי העבודה של העובדים הארעיים בדיסקונט נחתמו הן על ידי ועד העובדים והן על ידי ההסתדרות.

באגרת שהפיץ היום בכר לעובדים, הוא הדגיש כי משמעות המאבק הנוכחי היא "קרב על הבית" - על צורות ההעסקה בבנק ועל זכויות העובדים. "הנהלת הבנק פועלת בניגוד לחוקת העבודה ובכך היא פוגעת בכל העובדים בבנק. עובדי הבנק הבינו שהמאבק הזה נוגע לכולנו: פקידים, מנהלים ועובדים ארעיים, ולכן ההיענות מצד העובדים לצעדים השונים שנקטנו עד היום הייתה מלאה", מסר בכר.

הנוכחות של עיני באסיפת העובדים מעניקה רוח גבית למאבק של בכר, ומאותת להנהלת הבנק כי היא עומדת בפני "התותחים" הכבדים ביותר.

מהנהלת דיסקונט נמסר היום, כי "ההנהל נערכת ליום זה במטרה להקל במידת האפשר על ציבור הלקוחות. לפיכך, השירותים הישירים - טלבנק דיסקונט, האינטרנט, והמכשירים האוטומטיים - יפעלו כסדרם. המוקד הטלפוני יתוגבר בכמות כפולה של מוקדנים ויינתן שירות גם ללקוחות שאינם מנויים על "טלבנק דיסקונט" וזאת ע"י התקשרות לטלפון מספר: 03-9439393. כ-40 מסניפי "דיסקונט מהיר" ברחבי הארץ יפעלו לאורך כל היום ויעניקו שירותים בנקאיים בסיסיים, החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד 20:00 בערב".