כת המעריצים הסודית של בנק לאומי

מסתבר שיש לבנק ולמערכת המסחר שלו עדת משתמשים מכורה שהם גם טוקבקיסטים נלהבים

תופעת הטוקבקים מטעם, מוכרת היטב באתרים הכלכליים. הכול מכירים את אוסף התגובות המגמתיות שמופיעות פתאום משום מקום, משבחות צד אחד ותוקפות את האחר.

אבל בנקים? הם, כידוע, הם גופים מהוגנים, ואינם מעסיקים חברות ששותלות טוקבקים. דובר בנק לאומי הזדעזע עד עמקי נשמתו כשרק העלינו את האפשרות שאולי הבנק הגדול בישראל פועל בשיטות הללו.

"לאומי לא הפעיל, אינו מפעיל ולא יפעיל אדם או חברה אשר יענו בשמו, באופן אנונימי, לטוקבקים באתרים השונים. הפעלה של חברה כזו היא בניגוד לתפיסת הבנק", הוא קבע נחרצות, וגם הוסיף ש"לאומי מפעיל אתר בלוגים ומפרסם תגובות והודעות באופן שקוף וענייני, ולבנק אין רצון ולא צורך להתחבא מאחורי טוקבקיסטים אנונימיים ברשת".

תגובה יפה. השאלה היא רק אם היא מתיישבת עם העובדות הנגלות בשטח. והנה הן העובדות:

ביום רביעי, 3 בפברואר, בשעה 16:00, העלה אתר "גלובס" ידיעה על הנפקת בנק לאומי. הידיעה עסקה בכך שיועצי הבנק שיווקו ללקוחות את הנפקת איגרות החוב של הבנק, שנערכה באותו יום. אגב, לפי הכללים ועם גילוי נאות. כצפוי, תוך זמן לא רב התווספו לידיעה תגובות רבות.

עד השעה 19:00 נספרו כבר 17 תגובות, ואז, בין השעות 19:03 ל-19:17, עלו עשר תגובות רצופות, שכולן קשורות ל"לאומי טרייד".

ב-19:03 עולה לאוויר "תותח השקעות" ומספר לנו ש"אני השקעתי בהנפקה דרך אתר לאומי טרייד - אתר מדהים, פשוט אתר מדהים, רק בגללו אני בבנק". באותה דקה בדיוק כותב המגיב "משקיע אינטרנטי" כי "אם ללאומי היה שכל הוא היה משווק את לאומי טרייד, בלאומי טרייד ניתן להשקיע בכל ההנפקות!!!" (סימני הקריאה במקור).

עוברות רק שלוש דקות והמגיב "מכור ללאומי טרייד" מספר לנו כי הוא "מאוהב באתר הזה". ומיד אחריו מצטרפים "לקוח לאומי" שמספר כי "לאומי טרייד פשוט ענק" ו"משקיע בלאומי" שמתפייט "זה נכון, לאומי טרייד תותח על - תענוג להשקיע".

ואנחנו רק בחצי הדרך. ב-19:08 מגיע "לקוח חכם" שיודע כי "לאומי טרייד הוא מספר אחד ויוצר בעיה קשה למתחרים". ומיד מתברר שגם ל"מכור ללאומי טרייד" יש מה להגיד: "אני נכנסתי להנפקה דרך לאומי טרייד. אני מאוהב באתר הזה", הוא מתוודה.

עברו עוד שלוש דקות ולתמונה נכנס "רודף כסף". "גם אני מכור ללאומי טרייד, לאומי בנו את זה מאד חכם, תותחים!". לא הספקנו להציע לשניים תוכנית גמילה, וכבר מגיע תורו של "לקוח בנק לאומי". גם בפיו שירה: "אין על לאומי טרייד, פשוט רמה אחרת של אינטרנט", הוא מספר לכולנו. ב-19:17 מסכם "משקיע באינטרנט", אוהד ליברפול כנראה, "לאומי טרייד לעולם לא תצעד לבד... כולם לשיר :-) זה האתר מספר אחד".

עשר תגובות תוך רבע שעה הן מופע חריג בכתבות מסוג זה. כל התגובות הופיעו ברצף, עסקו במערכת המסחר לאומי טרייד, ושיבחו והיללו אותה ללא יוצא מן הכלל. במשך 20 השעות שלאחר מכן התקבלו עוד 25 תגובות בהתפלגות זמנים נורמלית, ואף אחת מהן לא עסקה בלאומי טרייד.

אז אם זה הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, מה זה יכול להיות? אולי טוקבקיסטים בתשלום? אבל לאומי הרי "לא הפעיל ולא מפעיל" טוקבקיסטים.

נותרה, לפיכך, רק אפשרות אחת: לבנק בכלל וללאומי טרייד בפרט יש כת מעריצים אנונימיים, שמאוד רוצים לשתף את כולנו בתחושות החמות שלהם כלפי מערכת המסחר של אתר הבנק. מה יש לומר, גליה שולתתת!!!1.