פורים עצוב? עלייה של 1.5% בלבד בפדיונות האופנה בפברואר

הפדיונות ביום החג היו גבוהים ב-8% בהשוואה לממוצע המכירות שנרשם ביתר ימי החודש, אולם בהשוואה לפורים אשתקד מדובר בירידה של 11%

מי שהזדמן בפורים לקניונים מצא אותם גדושים במיוחד, אבל ניתוח של מערכת ריס מראה כי המוני המבקרים בקניונים הביאו לגידול מועט בלבד בפדיונות האופנה וההנעלה.

לפי מערכת ריס, ביום החג עצמו (28.2.10) פדיונות האופנה היו גבוהים ב-8% בהשוואה לממוצע המכירות שנרשם ביתר ימי החודש - אולם בסיכום חודשי, בפברואר כולו נרשמה עלייה של 1.5% בלבד בפדיונות בהשוואה לפברואר 2009. עיקר העלייה נרשמה בקניונים האזוריים.

עוד יצויין כי בהשוואה לפדיונות פורים אשתקד, מדובר בירידה של 11%.

מזג-האוויר החורפי בחג השנה הבריח את הקונים מהפאוור סנטרים, שרשמו ירידות של 20% בפדיונות בהשוואה לפדיונות פורים אשתקד. למרות הנהירה לקניונים האזוריים, גם אלה רשמו בפורים ירידה של 4.4% בהשוואה לפורים אשתקד.

יצויין כי מערכת ריס משקפת נתוני אמת של פדיונות ב-1,345 חנויות זהות.

מניתוח מכירות חנויות זהות עולה כי בעוד תחום אופנת הנשים רשם עלייה של 3.1%, חנויות הגברים רשמו ירידה של 4.2%.

נתון מעודד הוא גידול כולל שנרשם בשוק האופנה וההנעלה. בסך-הכל רשמו הפדיונות גידול של 10% בפברואר השנה (חנויות לא זהות) והסתכמו ב-276.2 מיליון שקל, לעומת 250.7 מיליון שקל בפברואר אשתקד. מדובר במכירות כוללות של 1,690 חנויות - 120 חנויות יותר מאשר אשתקד. עם זאת, נתון זה עשוי להעיד על קניבליזציה במכירות של הרשתות.

הקניונים שרשמו עליות בולטות במכירות בפברואר הם דיזנגוף סנטר (17%+), ביג פולג (15.5%+), קניון מול הים (13%+) וקניון הדר תלפיות (10.5%+).

בנוסף, אחרי תקופה ארוכה של פדיונות נמוכים במיוחד, קניון סינמול (לב המפרץ) רושם עליות גבוהות.

בחודש פברואר נרשמה בסינמול עלייה של 43% בפדיונות, ואלה מתקרבים כעת לממוצע הארצי. קניון רננים חתם את פברואר עם ירידה חדה בפדיונות (9.6%-), וכמוהו גם קניון מלחה (8.8%-). ירידות חדות נרשמו גם בקניון חולון (7.8%-) ובקניון סביונים (7.2%-).

פדיונות האופנה בקניונים
 פדיונות האופנה בקניונים