GM: ה'ריקול' שלנו - באשמת ספקית חלקי רכב שבבעלות טויוטה

‎תביעה ראשונה נגד טויוטה בגין אחריות לתאונה: משפחתו של שוטר שנהרג בגלל תקלת התאוצה טוענת כי מדובר בהזנחה רשלנית

ג'נרל מוטורס טוענת FH ספקית שנמצאת בבעלות חלקית של טויוטה סיפקה לה חלקים לקויים שבגללם נאלצה החברה לקרוא לתיקון 1.3 מיליון מכוניות שברולט ופונטיאק בצפון-אמריקה.

בוב לוץ, סגן יו"ר ג'נרל מוטורס אמר אתמול (ג') FH הספקית לא עמדה "בכל דרישות האמינות והעמידות".

מקורות נפרדים זיהו את הספקית כ-JTEKT, מיזם משותף של טויודה משין וורקס וקויו סייקו. אתמול הודיעה ג'נרל מוטורס כי איתרה בעיה בהגה הכוח שנקשרה ל-14 תאונות. JTEKT פועלת מיפן, אך מפעילה 5 מפעלים בארה"ב.

דברי הביקורת של לוץ נאמרו בעוד טויוטה, שהמוניטין שלה נפגע קשות לאחר שזימנה לתיקון יותר מ-8 מיליון מכוניות ומשאיות, עושה מאמצים לשכנע את הרשויות בארה"ב כי מוצריה בטיחותיים ואמינים.

טקשי אוצ'יימדה, המהנדס הראשי של טויוטה, דחה את הטענות כי ההאצה הלא רצונית נגרמת בגלל מערכות החשמל של כלי הרכב ולא בגלל ליקויים מכניים שזיהתה טויוטה.

כשל במחוייבות

משפחתו של שוטר מקליפורניה, שנהרג בתאונה שחשפה את התקלה ברכבי טויוטה, הגישה אתמול תביעה נגד החברה בטענה כי כשלה במחוייבותה לטיב המוצר ובהזנחה רשלנית.

השוטר מארק סיילור (45), אשתו קלאוף (45) בתם מהאלה (13) ואחיה של קלאוף נסעו על כביש מהיר ב-28 באוגוסט 2009, כאשר המכונית הגיעה למהירות של מעל 190 קמ"ש, התנגשה ברכב שטח, סטתה מהכביש, התהפכה מספר פעמים ועלתה באש.

החוקרים קבעו כי סיבת התאונה היתה שרצפת המכונית היתה לקויה ולכדה את דוושת הגז. לפי כתב התביעה, המכונית מדגם לקסוס 350ES "החלה להאיץ מעצמה". סיילור ניסה ללחוץ על הבלמים ולעשות ככל יכולתו כדי להאט את המכונית, ללא הצלחה.

בתביעה לא צויין סכום הפיצוי המבוקש.