פלקסטרוניקס תייצר את מערכות סולאראדג'; צפי למכירות בכ-40 מ' ד'

המערכות לייעול פנלים סולאריים פוטו-וולטאים ייוצרו במפעל של החברה מסינגפור במגדל-העמק ■ החברה הישראלית מצפה להגיע השנה לאיזון בשורה התחתונה ולהכפיל את היקף המכירות ב-2011

עסקה חשובה לסטארט-אפ הישראלי SolarEdge עם חברת Flextronics. לפי העסקה, פלקסטרוניקס תייצר את המערכות של סולאראדג', לייעול פנלים סולאריים פוטו-וולטאים, במפעלה שבמגדל העמק.

עלות הייצור: 20 מיליון דולר

תמורת ייצור המערכות תשלם סולאראדג' לפלקסטרוניקס יותר מ-20 מיליון דולר. לדברי החברה הישראלית, ממכירת מוצרים אלו היא צופה לרשום עוד השנה מכירות של למעלה מ-40 מיליון דולר. המערכות מיועדות להתקנה בין היתר בישראל, ארה"ב וגרמניה.

פלקסטרוניקס, שפועלת מסינגפור ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 5.8 מיליארד דולר, מייצרת מערכות אלקטרוניקה בקבלנות משנה. לדברי ליאור הנדלסמן, ממייסדי סולאראדג' וסמנכ"ל השיווק, בשנה הבאה החברה מצפה להכפיל את ההכנסות ממכירת המערכות.

גיוס גדול במשבר

המשמעות למשק הישראלי של בחירת סולאראדג' לייצר את המערכות שלה במפעל מקומי, היא עוד תעסוקה לעובדים ישראלים והכנסה ממיסים לקופת המדינה. לדברי ראובן שייבל, מנכ"ל משותף בפלקסטרוניקס ישראל, "כבר בשלב זה מועסקים בייצור המערכות של סולאראדג' כ-100 עובדים, והמספר צפוי לגדול בשנתיים הקרובות לכ-350".

סולאראדג' סיפקה לאחרונה מספר הודעות חשובות. בסוף 2008 היא גייסה 23 מיליון דולר, סכום מרשים במונחי הקלינטק המקומי, בוודאי בהתחשב בכך שהוא בוצע בשיא המשבר.

בעלי המניות הגדולים בסולאראדג' הם הקרנות וולדן, אופוס, ג'נסיס, ורטקס ו-GE פייננשל סרוויסס.

החברה ביססה שותפויות עם שחקנים בינלאומיים בולטים בענף האנרגיה הסולארית, דוגמת ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום General Electric, Schott Solar הגרמנית ו-Isofoton הספרדית.

סולאראדג' מפתחת שבבים ותוכנה לייעול ההמרה של אנרגיה לחשמל בפאנלים סולאריים. באופן מסורתי, מצליחים פאנלים סולאריים להמיר 10%-15% מאור השמש לאנרגיה, וגם ההספק הזה עלול לפחות בעקבות איומים, כמו צל ובעיות טכנולוגיות.

לדברי החברה, השבב שפיתחה משפר את פעילות הפאנל בשיעור של 15%-20% לעומת הפאנלים הקיימים בשוק. הטכנולוגיה שלה גם מספקת ללקוחות התראות על קלקולים ובזבוזי אנרגיה במערכת.

את סולאראדג' הקימו ב-2006 גיא סלע, שמכהן כמנכ"ל שלה; יואב גלין, סמנכ"ל הפיתוח; ניר אדסט, סמנכ"ל הטכנולוגיות, עמיר פישלוב, מהנדס התוכנה הראשי והנדלסמן. בחברה מועסקים 80 עובדים, מתוכם כ-70 בישראל והיתר בארה"ב (קליפורניה), גרמניה ויפן.

בהתחשב בגילה הצעיר, החברה מציגה נתונים מרשימים, בוודאי אם תתגשם תחזיתו של הנדלסמן שעד סוף השנה הנוכחית החברה תהיה מאוזנת.