המניה של הערב: קרסה לאחר כשלון הניסוי בתרופה לאלצהיימר

Medivation קורסת בכ-67% במחזור אדיר רק יום לאחר שרשמה שיא של כל הזמנים ■ פיתחה את התרופה Dimebon בשיתוף עם פייזר ■ תוצאות השלב השלישי בניסוי הקליני הצביעו על כישלון הניסוי ועל חוסר יעילות של התרופה לעומת הפלצבו

המניה המעניית של הערב בוול סטריט היא מנייתה של חברת Medivation (סימול: MDVN) שקורסת בכ-67% לרמה של 13.18 דולר, זאת רק יום לאחר שרשמה שיא של כל הזמנים - 40.25 דולר. המניה נסחרת הערב במחזור אדיר של כ-33 מיליון מניות לעומת ממוצע של 621 אלף מניות בשלושת החודשים האחרונים.

הסיבה לקריסת המניה היא פרסום תוצאות של השלב השלישי בניסוי הקליני שערכה בתרופה המיועדת לטיפול במחלת האלצהיימר - התוצאות הצביעו על כישלון הניסוי ועל חוסר יעילות של התרופה ביחס לתרופת הפלצבו, מה שניפץ את התיקווה לפיתרון בטווח הזמן הקצר למחלה הניוונית הקשה. נציין כי את השלב השני של הניסוי הקליני שהיה זהה אך נערך ברוסיה בהיקפים קטנים יותר, עברה התרופה בהצלחה רבה.

החברה אשר כיום אין לה עדיין אף תרופה נמכרת, פיתחה את התרופה Dimebon בשיתוף עם פייזר, ואת הניסוי הקליני הגדול והמתקדם ערכה במשך חצי שנה ובו השתתפו 598 חולים בשלבים הראשוניים והבינוניים של מחלת האלצהיימר. במסגרת הניסוי נבחנו השפעות התרופה על הזיכרון, יכולות חשיבתיות והתנהגותיות, והשפעות על התפקוד הכללי בחיי היומיום.

"אנחנו לא ממש יודעים מה קרה בניסוי הזה" אמר מנכ"ל Medivation דיויד האנג, "אנחנו עובדים עם עמיתיינו מפייזר על מנת להבין טוב יותר את הממצאים". במידה והיה הניסוי מצליח יכולות היו לפנות החברות לקבלת אישורים רגולטוריים. פייזר מממנת 60% מעלויות פיתוח התרופה בארה"ב ו-100% מאותן העלויות ברחבי העולם.