5 שנות מאסר לאופיר סספורטס שתיווך בתקיפת מנכ"ל קשת אבי ניר

סספורטס, שהורשע עפ"י הודאתו בהסדר טיעון, נדון גם ל-18 חודשי מאסר על-תנאי וחוייב לשלם לניר פיצוי של 70 אלף שקל ■ מדובר בעונש החמור ביותר שהוטל עד כה בפרשת דודו טופז

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר (ה') 5 שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על-תנאי על אופיר סספורטס, שהורשע על-פי הודאתו בהסדר טיעון בתיווך לתקיפת מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר. כן חוייב סספורטס לפצות את ניר בסכום של 70 אלף שקל, שישולמו לו ב-7 תשלומים.

יצויין כי מדובר בעונש החמור ביותר שהוטל עד כה בפרשת דודו טופז.

בגזר הדין מציין השופט צבי גורפינקל כי "הפרשה בה היה מעורב הנאשם החלה במעשיו של דודו טופז ז"ל שביקש לנקום באנשי תקשורת, ובמסגרת פרשה זו, בנוסף לאבי ניר, שלתקיפתו קשור הנאשם, הותקפו גם אנשי תקשורת נוספים - שירה מרגלית ובועז בן-ציון, שאין להם קשר עם הנאשם".

עוד הוסיף השופט כי "הפרשה שנדונה בתיק זה, שהוא רק חלק קטן מהפרשה הכוללת, חמורה מאין כמוה. כתוצאה מהחלטה מטורפת של אדם שחש עצמו נפגע עקב אי-שילובו בתכניות בידור והידרדרות בקידומו המקצועי, נשלחו אנשים כדי לשבור את עצמותיהם של מי שיש בידם סמכות לשלב אנשים בתכניות בתקשורת. השימוש בבריונים, שכירי-חרב, כדי לשבור את עצמותיהם של אנשים אחרים כנקמה - הינו מעשה שחומרתו זועקת ומחייבת הטלת עונשים חמורים".

במסגרת הטיעונים לעונש טען בא-כוח הנאשם כי יש לכבד את העיקרון של אחידות הענישה ולהטיל על סספורטס עונש דומה לעונשים שנגזרו על נאשמים אחרים בפרשה, שהיו קלים יחסית.

גורפינקל דחה את הטענה וקבע כי הוא אינו רואה את עצמו כבול לעיקרון אחידות הענישה. עוד ציין השופט כי בחינת נסיבות הנאשם שבפניו - ובין היתר העובדה שהסתתר במשך 12 ימים לאחר שנחשפה הפרשה אף שידע כי הוא דרוש לחקירה, וגם כאשר נחקר לא שיתף מיד פעולה וניסה להתנער מחלקו ואף לשבש את החקירה - מחייבת עונש מרתיע.

"כאשר מתגלית תופעה פסולה וחמורה של שליחת בריונים אלימים לשבור את עצמותיהם של אנשים על רקע של נקמה - חובה להילחם בתופעה זו עד חורמה, ביד קשה וללא היסוס. הטלת עונשים קלים אינה משרתת את מטרות הענישה ואינה מוסיפה לאימון הציבור בבתי המשפט", ציין גורפינקל, והוסיף: "התיק הנדון כאן הוא אחד התיקים שחייבים לשמש ציון-דרך לתופעה שלא הכרנו מקודם, של שליחת אנשי עוולה לגרום שברים בעצמותיהם של אנשים, שכל חטאם הוא היותם אנשי תקשורת המבצעים את תפקידם". (פ4139/09).