פורמולה 1: הקבוצה האמריקנית USF1 נכנעה למשבר הכלכלי

התאחדות הספורט המוטורי הודיעה כי עונת 2010 תחל עם 12 קבוצות בלבד, אחרי שהאמריקנים לא הצליחו לגייס ספונסרים ולשלם משכורות לעובדים ■ היו אמורים להיות הקבוצה האמריקנית הראשונה בסבב מזה 40 שנה

התאחדות הספורט המוטרי העולמית (‏FIA‏) הודיעה כי עונת הפורמולה 1 של 2010 תיפתח עם 12 קבוצות במקום 13, אחרי שהקבוצה האמריקנית החדשה ‏USF1‎‏ החליטה לוותר על השתתפותה בגלל בעיות כלכליות. ההחלטה באה כשבוע אחד בלבד לפני מרוץ פתיחת העונה בבחריין.

‏USF1‎‏ שבסיסה בשארלוט, היתה אמורה להיות הקבוצה האמריקנית הראשונה מאז 1970 שמתחרה בפורמולה 1, אלא שמאז הוקמה בפברואר 2009 לא הצליחה לגייס ספונסרים, כאשר גם משכורות העובדים לא שולמו בחודשיים האחרונים. הקבוצה כבר שילמה את דמי הרישום לעונה המרוצים הנוכחית בסך 440 אלף דולר. הבעיות התקציביות הביאו לכך שהקבוצה הצליחה להחתים רק נהג אחד - הארגנטיני חוזה מריה לופז. בין הבעלים של הקבוצה נמצא גם מייסד ‏YouTube‏ צ'אד הארלי.

ההחלטה היותר משמעותית עבור הקבוצה האמריקנית היא שה-‏FIA‏ הודיעו כי לקבוצה לא יובטח גם מקום לעונת 2011, מה שלמעשה מביא לסגירה סופית של הקבוצה.

מי שקיוותה להחליף את ‏USF1‎‏ העונה, הקבוצה הסרבית "סטפן ‏GP‏", קיבלה הודעה כי לא תוכל לעשות זאת כבר העונה ותצטרך להתמודד על מקום לפתיחת עונת 2011.