לקוח של סער מ"האח הגדול": הוא קרא לי "שקרן" בדיון משפטי

דוד כהן, שיוצג ע"י עו"ד סער שיינפיין בהליך פלילי, הגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עוה"ד: "שיינפיין, המשתמש באלימות מילולית באופן תדיר, איננו יכול לשמש כעורך דין המייצג נאשמים המואשמים באלימות"

עם צאתו הערב (ה') מבית "האח הגדול", עו"ד סער שיינפיין יצטרך להתמודד, בין היתר, גם עם תלונה שהוגשה נגדו לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.

את התלונה הגיש דוד כהן, שאותו ייצג שיינפיין במסגרת הליכים פליליים שהתנהלו נגדו. ואולם בהמשך פנה כהן לבית משפט השלום בראשון-לציון במכתב תלונה מפורט נגד עורך דינו, שאף ביקש להשתחרר מייצוגו. מכתב התלונה הועבר בהמשך לוועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין, שטרם החליטה כיצד לטפל בעניינו.

"עו"ד שיינפיין לא זימן אותי מבעוד מועד לקרוא את כתב האישום נגדי", כתב כהן בתלונתו, "ובזמן הדיון לקח ממני את כתב האישום על מנת שלא אוכל לעיין בו. עו"ד שיינפיין לא התכונן כראוי לדיון, ולמעשה לא עיין במסמכי התיק. הוא גם סירב בתוקף לאפשר לי לעיין בחומר הקיים נגדי, על אף דרישתי לכך. עו"ד שיינפיין התבטא נגדי התבטאויות חריפות, דברים שלא נרשמו בפרוטוקול הדיון".

כהן אף מתלונן כי שיינפיין כינה אותו "שקרן" במהלך דיון בבית המשפט. מדובר בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון-לציון ביוני 2009, בו ביקש שיינפיין להשתחרר מייצוגו של כהן.

"אני רוצה עורך דין אחר", אמר כהן באותו דיון, "לא רוצה את עו"ד שיינפיין. לכל אדם מותר שעורך הדין ייצג אותו כהלכה". כהן פנה לשיינפיין ואמר לו: "שכחת שבמשרד שלך קראת לי אידיוט, מטומטם וטמבל". שיינפיין השיב ללקוחו באולם המשפט: "עכשיו אני אקרא לך שקרן".

"עו"ד שיינפיין", מסיים כהן את תלונתו, "לא ביצע את עבודתו כראוי בטיפולו בתיק, זילזל ושיקר לי לגבי נושאים רבים בתיק זה ובתיקים אחרים. עו"ד שיינפיין, המשתמש באלימות מילולית באופן תדיר, איננו יכול לשמש כעורך דין המייצג נאשמים המואשמים באלימות פיזית או מילולית".

בסופו של דבר החליט בית המשפט לשחרר את שיינפיין לבקשתו מייצוגו של כהן.

תלונתו של כהן, שהורשע בעבירה של תקיפה חבלנית, הוגשה בחודש דצמבר האחרון, בעוד שיינפיין נמצא במסגרת תוכנית הריאליטי הטלוויזיונית "האח הגדול" בתנאי בידוד והסגר. תלונתו הועברה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, וזו שיגרה לפני כחודש מכתב למשרדו של שיינפיין וביקשה ממנו להגיב על התלונה בתוך 14 יום.

בעקבות זאת העבירה עו"ד הגר אמר, ממשרדו של שיינפיין, מכתב לוועדת האתיקה: "בימים אלה נעדר עו"ד שיינפיין מהמשרד, וזאת לצורך השתתפות בתוכנית ריאליטי בערוץ 2. עו"ד שיינפיין עתיד לחזור למשרד בחודש מארס. לאור העובדה כי התיק הנדון היה עניין אישי שהיה בטיפולו של עו"ד שיינפיין, ואין באפשרותי ליצור כל קשר עם עו"ד שיינפיין, אבקש אורכה עד לתאריך 20 במארס לצורך המצאת תגובה מסודרת מטעמו".

ל"גלובס" מסרה עו"ד אמר בתגובה: "אינני יכולה להגיב בשמו של עו"ד שיינפיין, אולם חשוב לציין כי שיינפיין הינו עורך דין פלילי מקצועי, מסור ומצטיין בתפקידו".