מנכ"ל סיטיגרופ על הכסא החם: מאשים את השורטיסטים

"הבנק השתנה באופן מהותי מאז המשבר" ■ פנדיט האשים את השורטיסטים בנפילת מניית הבנק בעיצומו של המשבר לדולר בודד - מה שהצריך את הבנק להסתייע ב-45 מיליארד דולר מהממשל שבידיו 27% מהמניות הרגילות של הבנק

"הבנק השתנה באופן מהותי מאז המשבר ואני שמח לומר כי אנו מצויים בעמדה בריאה בהרבה כיום" כך אמר הערב ויקראם פנדיט, מנכ"ל סיטיגרופ בעדותו בפני ועדת הפיקוח על תוכנית החילוץ בקונגרס. נזכיר כי ענקית הבנקאות הבינלאומית קיבלה סיוע מהממשל בהיקף של מעל ל-45 מיליארד דולר במהלך המשבר הפיננסי.

פנדיט אמר כי הניסיון של סיטי במהלך המשבר הראה את הצורך ליצירת תהליכים ברורים יותר על מנת להתמודד עם נפילתן של חברות פיננסיות גדולות - וכי הדבר צריך להיות בעדיפות עליונה של ממשל אובמה.

פנדיט האשים את השורטיסטים בנפילת שערה של מניית הבנק בעיצומו של המשבר (בשפל נפלה המניה לדולר בודד), מה שהצריך את הבנק להעזר בסיוע הממשל בשלהי 2008.

החילוץ של סיטי הוביל לכך שהאוצר האמריקני מחזיק ב-27% מהון המניות הרגילות של סיטי, ובכך היא משתייכת לקבוצה קטנה של חברות ענק שזכו לעזרה יוצאת דופן ממשלם המיסים האמריקני, כאשר בקונגרס ובציבור האמריקני ישנה ביקורת חריפה על עזרה זו.

פנדיט העריך כי בסופו של דבר הוא צופה שמשלמי המיסים ירוויחו מסך פעולות הסיוע שהגישו לסיטי, בהם הזרמה של 20 מיליארד דולר שאותה כבר החזיר הבנק, ו-25 מיליארד דולר שהומרו למניות רגילות ומאז רשמו עליות בערכן.