מהמר לפני גמר "האח הגדול": ניצחון של אלירז ייחשב הפתעה

כך אמר אתמול, שעות ספורות לפני הגמר, מהמר מקצועי לגבי גזית ברדיו 103 ■ בסופו של יום ניצח אלירז שדה בגמר "האח הגדול" - אחרי יום של שמועות על הפתעה ברגע האחרון ■ בגמר נשבר שיא SMS'ים - יותר מ-2 מיליון

האם נמנעה אתמול קריסת הריאליטי בישראל?

מהמר מקצועי התראיין אתמול (ה') בעילום שם, מספר שעות לפני גמר "האח הגדול" לגבי גזית ברדיו 103, וסיפר לו על תעשיית ההימורים הבלתי חוקיים המתפתחת סביב התוכנית.

"גמר 'האח הגדול' נחשב לאירוע ההימורים הגדול של השנה", אמר המרואיין לגבי גזית, "עם אפשרות לגריפת 30 עד 40 מיליון שקל. ההימורים מאורגנים על-ידי משפחה אחת שלא אנקוב בשמה, ומתבצעים בתחנות לוטו ובתחנות מוניות".

לפי המרואין, המהמרים הלא חוקיים מניחים כי מועמד מנצח ב"האח הגדול" יגרוף כ-900 אלף SMS'ים - ולכן נדרשים כ-700 אלף SMS'ים לאחד המועמדים כדי לגרום "הפתעה" - שמשמעותה גזירת קופון אדיר למהמרים.

המרואיין הודה בראיון עם גזית כי הוא עצמו לא הימר על המועמד המוביל לזכייה, אלירז שדה - ואף הוסיף: "זכייה של המועמד המוביל הערב תיחשב הפתעה". המרואיין סירב לאשר מי המועמד שעליו הימר, ושתק כשגזית ניחש כי מדובר באחד משנייים: סער שיינפיין או אלין לוי.

בסופו של יום, בגמר עצמו זכה אלירז שדה במקום הראשון, לאחר יממה רוויית שמועות על הפתעה של הרגע האחרון עקב התערבות של מהמרים לא חוקיים בשליחת SMS'ים למועמדים שונים.

מספר ה-SMS'ים שניתן לשלוח לכל דייר ב"האח הגדול" אינו מוגבל, ואתמול בגמר אכן נשבר שיא של יותר מ-2 מיליון SMS'ים, בעלות של 1 שקל ל-SMS - סכום שזרם לקופתה של זכיינית ערוץ 2 קשת, המסיימת את העונה הנוכחית של "האח הגדול" עם הכנסות יוצאות דופן בסך 70-80 מיליון שקל.

קשת עדיין לא פרסמה תגובה אחת, רשמית או לא רשמית, בעניין השלכות אפשריות של תעשיית ההימורים הלא חוקיים על תוצאות תוכניות ריאליטי, ובראשן "האח הגדול". לא ידוע גם בשלב זה האם הזכיינית אכן נאלצה להתמודד אתמול מול מהמרים לא חוקיים בהצבעת הגמר, ואם כן - באילו כלים התמודדה.