בן-זאב על חברות כרטיסי האשראי: "עסק צומח בסיכון נמוך"

מעריך כי ישראכרט תציג עלייה של כ-13% ברווח הנקי וכי שווי החברה הוא כ-2.7 מיליארד שקל ■ בנוגע לויזה כאל, בן-זאב מעריך כי תציג דווקא ירידה של כ-17% ברווח הנקי וכי שווי החברה הוא כ-2.6 מיליארד שקל

לאחר שחברות כרטיסי האשראי דיווחו את תוצאותיהן הכספיות לשנת 2009, מהם עולה כי הרווח המצרפי שלהן הסתכם בכ-540 מיליון שקל, מתייחס הבוקר (א') יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים לחברות כרטיסי האשראי ומציין כי הן "עסק צומח בסיכון נמוך", כאשר רווחיהן מהווים כ-10% מרווחי הבנקים ב-2009.

בן זאב מי מציין כי אומנם ניתוח הרווח הנקי מצביע על כך שויזה כאל, המוחזקת ע"י בנק דיסקונט (71.8%) והבנק הבינלאומי (28.2%), היא הרווחית ביותר, הרי שאם ננטל את תשלומי רווחי ישראכאל לבנקים, הרי שבסיס הרווחיות הגבוה ביותר הוא בישראכרט, המוחזקת ב-98.2% על ידי בנק הפועלים.

בנוגע ל-2010, בן זאב מעריך כי ישראכרט תציג עלייה של כ-13% ברווח הנקי וכי שווי החברה הוא כ-2.7 מיליארד שקל. לאומי קארד תציג להערכתו צמיחה של כ-12% ברווח הנקי עם שווי חברה של כ-2.4 מיליארד שקל. בנוגע לוויזה כאל, מניח בן זאב כי תציג דווקא ירידה של כ-17% ברווח הנקי, בעיקר כתוצאה ממדיניות הפחת הסיכונים והקטנת הפעילות הבינלאומית של החברה, ומעריך כי שווי החברה הוא כ-2.6 מיליארד שקל.

בן זאב מניח, כי שיעור הצמיחה במחזורי העסקאות על החברות, אשר צמחו ב-8% בשנים האחרונות, ימשיך בשנים הבאות עם צמיחת הצריכה הפרטית, השפעת השינויים הדמוגרפיים והעמקת השימוש בכרטיסי אשראי.

בן זאב מציין כי התחרות הגוברת הביאה את החברות להרחיב את פעילותן בתחום האשראי החוץ בנקאי. להערכתו, פעילות זו תהווה מנוע צמיחה חשוב לרווחיות החברות גם בעתיד.

בשורה התחתונה, בן זאב מעריך כי חברות כרטיסי האשראי מגלמות פוטנציאל צמיחה גבוה מזה של הבנקים בסיכון נמוך יותר וכי הן תמשכנה להיות פוטנציאל חשוב עבור הבנקים.