לא רק בישראל: תגליות גז במצרים להפקת 132 מיליון חביות

חברת דנה לחיפושי הגז מאיחוד האמירויות הודיעה על שתי תגליות גז חדשות במצרים שיאפשרו הפקת כ-0.74 מיליון מטר מעוקב של גז ביום ■ החברה, שנסחרת בבורסת אבו דאבי, הפכה למפיקת הגז השישית בגודלה במצרים

חברת דנה לחיפושי הגז מאיחוד האמירויות הודיעה היום (א') על שתי תגליות גז חדשות במצרים, ממצא זה צפוי להגדיל את הפקת הגז של איחוד האמירויות הערביות במצרים. שתי התגליות יאפשרו הפקת כ-0.74 מיליון מטר מעוקב של גז ביום.

מהתגלית הראשונה, באזור הזיכיון של מאנזאלה המערבית, ניתן להפיק 0.28 מיליון מטר מעוקב של גז ביום, עם הערכות ראשוניות לעתודות של 0.23 עד 0.37 מיליארד מטר מעוקב של גז.

בתגלית השנייה באותו אזור של הרישיון, ניתן להפיק 0.46 מיליון מטר מעוקב של גז ביום, עם הערכות ראשוניות לעתודות של 0.76 עד 1.61 מיליון מטר מעוקב של גז.

חברת דנה, שנסחרת בבורסת אבו דאבי, הפכה למפיקת הגז השישית בגודלה במצרים לאחר רכישתה לחברה צנטוריון הקנדית לחיפושי נפט עבור 1.08 מיליארד דולר.

המנכ"ל אחמד אל ראביד ציין כי החברה הודיעה במהלך השנה שעברה על 8 תגליות מתוך 12 בארות הגז של החברה במצרים, הדבר צפוי לגדיל את התפוקה שלה ב-40% ל-132 מיליון חביות.

יצוין כי מצרים היא מחזיקת הגז הטבעי השלישית בגודלה באפריקה, אחרי אלג'יריה וניגריה, עם אחזקות בהיקף 1.89 טריליון מטר מעוקב.