הרשויות בבריטניה חוקרות אם קראפט הוליכה שולל עובדים ומשקיעים בהצעת הרכש שלה לקדבורי

במוקד החקירה: מפעל של קדבורי שקראפט הבטיחה לא לסגור בהצעה המקורית וכעת מתכננת לסגור ולהעבירו מבריטניה לפולין

קבוצת המזון קראפט פודס האמריקנית נחקרת על-ידי רשויות הפיקוח בבריטניה בחשד שהיא הוליכה שולל עובדים ומשקיעים במאבק ההשתלטות שלה על חברת הממתקים הבריטית קדבורי. כך דיווח היום (ב') ה"וול סטריט ג'ורנל" שציטט מקורות יודעי דבר.

קראפט הודיעה בינואר על רכישת קדבורי בעסקה בהיקף 18.4 מיליארד דולר. ה"ג'ורנל" מסר שפאנל ההשתלטויות והמיזוגים הבריטי בודק הערות שהשמיעו מנהלים בקראפט במהלך מאבק ההשתלטות על מפעל הסוכריות סומרדייל של קדבורי, הסמוך לבריסטול בבריטניה.

ייקראו לשימוע

מנהלי קראפט טענו במכתב ההצעה הראשוני שלהם לרכישת קדבורי שהמפעל לא ייסגר. אך לאחר מכן הודיעה קדבורי שהמפעל ייסגר ו-500 המשרות שהוא סיפק יועברו לפולין. בפברואר מסרה קראפט שהיא מסכימה לסגירת המפעל הזה בשנת 2011.

לפי ה"ג'ורנל", מנהלים בקראפט ייקראו בהמשך החודש להעיד בפני ועדה פרלמנטרית בריטית שמקיימת שימועים בנושא ההשתלטות. פאנל ההשתלטויות והמיזוגים הבריטי אישר כי הוא חוקר את הנושא במכתב ששיגר בשבוע שעבר לג'ייקוב ריס-מוג, מועמד השמרנים לפרלמנט במחוז בו שוכן המפעל.

ריס-מוג כתב ב-15 בפברואר לגוף המפקח על המיזוגים שקראפט חזרה בה מהבטחותיה, והפרה את הכללים שחייבו אותה לפרסם הצעת השתלטות ב"מרב הדייקנות והזהירות" ולא לפרסם הצהרות שעלולות להטעות עובדים ומשקיעים, גם אם הן מדויקות מבחינה עובדתית.

דובר של קראפט מסר ש"במהלך כל העסקה הזו, המדיניות שלנו היתה לעולם לא להגיב על מדיניות הגוף המפקח בבריטניה. כל שאלה צריכה לפיכך להיות מופנית אליו".

"התנהגות מחפירה"

ביום ו' שעבר תיאר ריס-מוג את התנהגות קראפט כ"מחפירה". "היא העניקה לתושבים תקווה כוזבת בהצעת ההשתלטות שלה, היתה רשלנית או מוליכת שולל במתכוון".

לא ברור אם פאנל ההשתלטויות והמיזוגים יוכל להעניש את קראפט אם הוא ימצא שהיא הפרה את קוד ההשתלטויות. מקור הבקי בהליכים הרגולטוריים העריך שכל סנקציה תהיה "לא יותר מאשר מכה קלה על פרק היד של קראפט".

גם שר העסקים בריטי, פיטר מנדלסון, האשים את מנכ"לית קראפט, איירין רוזנפלד, בכך שלא דיווחה לו על תוכניותיה לסגור את מפעל הסוכריות. עמיתו, שר הצללים מהשמרנים, קן קלארק, אמר שכמה ימים בלבד לפני כן הוא קיבל הבטחה מקראפט שהמפעל הבריטי יישאר פתוח.