היעד של בנק לאומי: עד 2012 מחצית הפעולות יבוצעו בערוצים הדיגיטליים

ברוך לדרמן, ראש החטיבה הבנקאית: "מי שלא יהיה בדיגיטל - לא יהיה" ■ הבנק הודיע כי בכוונתו לשדרג במהלך 2010 את לאומי Mail - שירות המאפשר שליחת דוא"ל מאובטח מהבנק לתיבת המייל הפרטית של הלקוח

בנק לאומי הכריז היום (ב') על יעד שבו עד 2012 מעל 50% מהפעולות הבנקאיות יתבצעו בערוצים הדיגיטליים. לאומי הודיע כי יתמקד בבנקאות דרך הסלולר תחת הכותרת "לאומי בכף ידך" וישקיע בפעילות הדיגיטלית בשנת 2010 כ-50 מיליון שקל. "מי שלא יהיה בדיגיטל לא יהיה", אמר ברוך לדרמן, ראש החטיבה הבנקאית.

לקוח פעיל יותר

"לקוחות שמשתמשים בשירותים ישירים מרוצים יותר. הזמינות ואיכות המסלולים הישירים הפכה שיקול בבחירת בנק", אמרה תמר יסעור, ראש מערך השיווק. במקביל יצא לאומי במבצע גיוס לקוחות חדשים בשיתוף עם פרטנר. הבנק ייתן מענק של 1,500 שקל לכל פותח חשבון חדש, שישמש אותו אם ירצה, לרכישת אייפון של פרטנר או סמארטפון אחר מרשת אורנג'.

תשעה חודשים לאחר השקת "לאומי דיגיטל" פלטפורמה המאחדת את כל הערוצים הישירים תחת מותג אחד. הודיע בנק לאומי כי מספר הפעולות הבנקאיות המתבצעות באמצעות ערוצי הדיגיטל, גדל ב-2009 ב-50% והגיע ל-9.2 מיליון.

קוד במקום כרטיס מגנטי

מנתונים שמסר לדרמן, עולה כי מאז השקת החשבון הדיגיטלי, הצטרפו אליו 160 אלף לקוחות, מתוכם כ-25 אלף לקוחות חדשים. בנוסף, לקוח דיגיטלי פעיל יותר, מנתוני הבנק עולה, כי לקוח המבצע את פעולותיו בסניף, מבצע 16 פעולות בממוצע בשנה, לעומת 38 פעולות בממוצע, שמבצע לקוח המשתמש גם בערוצים הדיגיטליים. 50 אלף לקוחות קיבלו החזר עמלות שנבע מהרחבת פעילותם הדיגיטלית.

במסגרת הרחבת לאומי דיגיטל השיק לאומי לפני מספר שבועות את שירות "מזומן ב-SMS". שירות המאפשר העברת כסף מחשבון הלקוח ומשיכתו על-ידי צד ג' ממכשיר כספומט של לאומי, ללא כרטיס מגנטי, אלא באמצעות משלוח קוד משיכה חד פעמי על-ידי הלקוח אל הטלפון הסלולרי של המושך המיועד.

הבנק הודיע כי בכוונתו לשדרג במהלך 2010 את לאומי Mail, שירות המאפשר שליחת דוא"ל מאובטח מהבנק ללקוחות, לתיבת הדואר האלקטרונית הפרטית של הלקוח. הגרסה החדשה תאפשר התכתבות דו-כיוונית ושוטפת עם הבנק. עוד ישיק הבנק אפליקציות המאפשרות ביצוע פעולות בנקאיות בסמארטפונים של נוקיה, סמסונג וסוני אריקסון, ויאפשר שיחת חינם למוקד הבנק באמצעות תוכנת SKYPE.