הרב רגב על ברית הזוגיות: "תיצור כת של מצורעים לא-יהודים"

הצעת חוק ברית הזוגיות ועדת אושרה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת אישרה היום (ג') את חוק ברית הזוגיות לקריאה שנייה ושלישית. מליאת הוועדה דחתה את כל ההתנגדויות לחוק שהעלו סיעות האופוזיציה.

ח"כ דוד רותם, יו"ר הוועדה, אמר בתום הדיון כי זהו יום היסטורי וכי העברת החוק הינו צעד ראשון לקראת מהפך בנושא. ח"כ רותם הוסיף, כי "כל אלה שטוענים כי מה שעבר היום בוועדה הינו נוסח מצומצם ביותר אשר יסיע למעטים בלבד, הם אותם אלה אשר חלמו על 'הכל או כלום' במשך יותר מ-60 שנה ופעם אחר פעם הם קיבלו כלום וכלום. אנו ערים לכך שהפתרון איננו פותר את כלל הבעיה, אך אנחנו מאמינים שגם דרך ארוכה מתחילה בצעד אחד קטן. יש בכוונתנו להמשיך במאבק להביא לפתרון כולל של הבעיה".

"התחייבנו להביא פתרונות ראויים הן בנושא הגיור והן בנושא ברית הזוגיות, וכפי שאנחנו נוהגים ב'ישראל ביתנו', כאשר אנחנו מבטיחים אנחנו מקיימים", הוסיף רותם.

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, הגיב גם הוא להצעת החוק ואמר: "ההצעה הזו לא רק שאינה משפרת את מצב זכויות האדם בישראל, היא מחמירה אותו. אם תהפוך לחוק, תיצור ההצעה מעין כת חדשה של מצורעים לא-יהודים, אזרחים סוג ב', שהמדינה מתירה להם להינשא רק בינם לבין עצמם".

רגב קרא לקואליציה להתעשת ולוותר על מה שהגדיר כ"הצעת חוק תחליף נישואים עלוב לחסרי דת".