פרס בביקור בבני-ברק: "שפע תורה לא מצדיק שפע של עוני"

מפגינים יידו אבנים בעת ביקור הנשיא בבני-ברק ■ פרס: "יש לעודד תעסוקה איכותית לנשים במגזר החרדי, תעסוקה שתאפשר תנאי העסקה נאותים לנשים החרדיות"

נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר (ד') ביקור ממלכתי בבני ברק. בין השאר, ביקר בחברת התוכנה i-rox המעסיקה נשים חרדיות בהיי-טק ונפגש עם הנשים העוסקות בפיתוח תוכנה בחברה. הנשיא בירך את ראשי החברה ואמר כי הוא מקווה שראשי חברות היי-טק נוספים ילכו בעקבות חברה זו.

"יש לעודד תעסוקה איכותית לנשים במגזר החרדי, תעסוקה שתאפשר תנאי העסקה נאותים לנשים החרדיות", אמר. "יש ליצור תנאים שבהם חרדים יוכלו לעבוד לפי אורח חייהם. היום אפשר להפריד בעבודה בין נשים וגברים ולאפשר זמן לתפילות. הדבר דרוש לאחדות ולעתיד העם והמשק. יש בכוחכן יכולות להעלות את רמת החיים האישיים שלכן ולתרום למשפחותיכן, לבני ברק ולמדינה כולה", הסביר פרס.

עוד אמר הנשיא כי "אני רואה בנשות הפיתוח ב-i-rox חלוצות. השתלבות הנשים בתעשיית ההיי-טק זו דרך להעלות את רמת החיים האישית, המשפחתית, רמת החיים של בני ברק ושל המדינה כולה". הנשיא התחייב כי יפנה לראשי המשק והחברות הגדולות על מנת לקדם נשים חרדיות בתנאי העסקה ההולמים את אורחות חייהן. "העובדה שיש כאן שפע של תורה לא מצדיקה קיומו של שפע של עוני".

יהודית סוויסה, מנכ"לית משותפת בחברה, קראה לנשיא לעודד את החברות בישראל להשאיר את עבודות הפיתוח בארץ ולא להוציאן למדינות במזרח כמו הודו וסין.

קודם לביקור בחברת ההיי-טק, ביקר הנשיא גם אצל ראש ישיבת פוניבז', הרב אהרן שטיינמן, ושם התקבל על ידי עשרות מפגינים שמחו על ביקורו "במקום שבו לומדים תורה". לפי המשטרה, המפגינים שבאו היום לרחוב החזון איש החזיקו שלטי מחאה ואף השליכו כמה אבנים לעבר הבית - אחרי שפרס עזב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

גפני מבקש את עזרת הנשיא

ח"כ משה גפני מיהדות התורה הצטרף לפגישה עם ראש הישיבה, ובמהלכה ביקש מפרס להתערב כדי למנוע את פרישת המפלגה מהקואליציה על רקע הניסיונות להעביר את חוק ההקלה בגיור.

גפני פנה לנשיא והפציר בו לפעול בנושא. "אני מבקש שבטרם נגיע לשיא המשבר ולפיצוץ, יתערב נשיא המדינה וימנע משבר קואליציוני חריף". פרס פנה לרב שטיינמן וביקש ממנו למנוע קרע: "אני מבקש ממך שתסייע לשמור על אחדות העם כדי להמשיך ולקיים את עם ישראל על כל צורותיו ופלגיו".