גם טמפו מנצלת את הגיאות בבורסה: גייסה 120 מיליון שקל

הנפיקה אג"ח בריבית נתית של 5.5% לעומת ריבית מקסימלית בתקשיף של 5.6% ■ המכרז זכה לביקושי יתר של כ-160 מיליון שקל ■ החברה מתכוונת להקים מרכז לוגיסטי ולהתרחב בתחום המשקאות האלכוהוליים

החברות הישראליות ממשיכות לנצל את הגיאות בשווקים. והערב (ד') דיווחה חברת המשקאות טמפו שבשליטת בני הזוג ז'ק ורינה בר על תוצאות ההנפקה בה גייסה 120 מיליון שקל כשהנפיקה אגרות חוב אשר הביקושים להן הגיעו לכ-160 מיליון שקל.

שיעור הריבית השנתית שנקבעה במכרז נסגרה ב-5.5% כאשר הריבית המקסימלית שנקבעה בתשקיף ההנפקה עמדה על 5.6%.

נזכיר כי בינואר הודיעה החברה על השקעה של כ-70 מיליון שקל בהקמת מרכז לוגיסטי באזור התעשייה של נתניה, סמוך למפעל החברה.

בנוסף הודיעה טמפו על התרחבות בתחום המשקאות האלכוהוליים כשדיווחה על מימוש אופציה לרכישת 37.4% ממניות חברת יקבי ברקן שבשליטתה. מימוש האופציה ייעשה בהשקעה של כ-30 מיליון שקל, לפי שווי של 80 מיליון שקל ליקבי ברקן - כ-8% מעל שווי השוק הנוכחי של החברה. במסגרת העסקה רכשה טמפו את יתרת המניות של שמואל בוקסר, יאיר לרנר וזיוית שפיר ביקבי ברקן, ולאחריה היא תחזיק בכ-83% ממניות החברה.

נזכיר כי ב-2004 רכשה טמפו מאותם 3 בעלי מניות כ-39% ממניות יקבי ברקן תמורת 6.5 מיליון דולר, והפכה למפיצה הבלעדית של מוצריה.

את 9 החודשים הראשונים של 2009 סיכמה טמפו עם זינוק של 27% ברווח הנקי לסך של 20.8 מיליון שקל, הודות לשיפור במכירות, צמצום בהוצאות המימון ועלייה ברווחי חברות כלולות.