קרלוס סלים - העשיר בעולם; הונו של לבייב: 1.5 מיליארד ד'

סלים המקסיקני הדיח את ביל גייטס מראש רשימת עשירי תבל, עם הון של 53.5 מיליארד דולר ■ סמי עופר - הישראלי העשיר ביותר: 6.5 מיליארד דולר ■ מרבית המיליארדרים החדשים - אסיאתים

ביל גייטס, מייסד חברת מיקרוסופט ומי שהחזיק במשך שנים רבות בתואר "האיש העשיר בעולם", מפנה היום את מקומו לאיל התקשורת המקסיקני קרלוס סלים. כך עולה מדירוג המיליארדרים של "פורבס".

עם הון עתק של 53.5 מיליארד דולר, סלים עקף את גייטס שהונו נמוך בחצי מיליארד דולר "בלבד", והפך בכך לאיש העשיר בעולם. המשקיע האגדי וורן באפט קטף את "מדליית הארד" וניצב במקום השלישי עם הון של 47 מיליארד דולר.

97 מיליארדרים חדשים נוספו השנה לרשימה של "פורבס", כאשר שני שלישים מהם אסיאתים, מה שמספק עדות נוספת להתפתחות המטאורית של כלכלות אסיה שמספקת קרקע נוחה לא רק לפסי ייצור של סחורות אלא גם של מיליארדרים.

10 מיליארדרים ישראלים התברגו לרשימה היוקרתית. סמי עופר ממוקם 109 בדירוג העושר העולמי אך הוא הישראלי העשיר ביותר, עם הון של 6.5 מיליארד דולר. במקום השני בישראל הגיע ארנון מילצ'ן (3.6 מיליארד דולר), אחריו התעשיין סטף ורטהיימר (3.5 מיליארד דולר) ושרי אריסון (3.4 מיליארד דולר).

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, דורג במקום ה-463 עם הון בהיקף של 2.1 מיליארד דולר; ואילו בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב - שהיה הישראלי העשיר ביותר ב-2007 עם הנפקת אפי פיתוח בלונדון - מדורג כעת במקום ה-655 עם הון של 1.5 מיליארד דולר. אלכסנדר מקביץ' דורג במקום ה-287, בני שטיינמץ במקום ה-488 ומיקי פדרמן דורג במקום ה-721. מוריס קאהן חותם את רשימת המיליארדרים הישראלים עם הון של מיליארד דולר "בלבד".