מדד ביטחון הצרכנים ירד במפתיע במארס ל-72.5 נקודות

הצפי היה לעלייה ל-74 נק' ■ המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב-0.3% לעומת צפי לירידה של 0.2% בפברואר ■ העלייה מפתיעה על רקע 3 סופות השלג הגדולות שפקדו את ארה"ב בפברואר

באופן מפתיע ובזכות מכירות מוצרי האלקטרוניקה, דווח היום (ו') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט כי המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב-0.3% בפברואר ל-355.5 מיליארד דולר (מתואם עונתיות), זאת למרות 3 סופות שלגים גדולות שפקדו את ארה"ב במהלך החודש הקר של השנה. הנתון טוב בהרבה ממהערכות המוקדמות שצפו ירידה של 0.2%. הנתון של חודש ינואר עודכן כלפי מטה והצביע על עלייה של 0.1% לעומת דיווח קודם על עלייה של 0.5%.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב-4 מ-5 החודשים האחרונים ורשמו עלייה של 3.9% לעומת היקפן בפברואר שנת 2009. 10 מסך 13 הקטגוריות עליהם מדווחים הקמעונאיים מדי חודש למשרד המסחר בארה"ב רשמו עלייה בפברואר, בהם בלטו מכירות המוצרי האלקטרוניקה שזינקו ב-3.7%. האמריקנים גם חוזרים לבלות ,כאשר בפברואר נרשמה עלייה במכירות בברים ובמסעדות בשיעור של 0.9%, הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל שעבר. בשורה התחתונה מדובר בעלייה החדה ביותר שנרשמה במכירות הקמעונאיות בארה"ב מאז נובמבר 2009.

מכירות המכוניות והמשאיות היו היוצאות מן הכלל כשרשמו ירידה של 2% לעומת ינואר. (נציין כי הנתונים מתואמים לשינויים העונתיים אך לא לשינויי מחירים). בניטרול מכירות כלי הרכב השונים נרשמה בפברואר עלייה של 0.8% במכירות הקמעונאיות בפברואר אשר הסתכמו ב-297.7 מיליארד דולר, גם בנתון זה מדובר בעלייה החדה ביותר מאז נובמבר. הצפי היה לעלייה של 0.1% בלבד, כך שבהחלט מדובר בנתון חיובי.

לאחר תחילת המסחר פורסם גם הנתון המקדים לחודש מארס על סנטימנט הצרכנים המפורסם ע"י אוניברסיטת מישיגן אשר ירד 72.5 נקודות לעומת צפי כי יעלה ל-74 נקודות, זאת לעומת הנתון הסופי שפורסם לפברואר שהיה 73.6 נקודות. הנתון מצביע על ירידה בלתי צפויה בביטחון הצרכנים האמריקנים, זה החודש השני ברציפות, כסימן לכך שהאמריקנים לא שואבים עידוד משוק העבודה.

בנוסף דווח כי המלאים העסקיים נותרו בינואר ללא שינוי לעומת צפי כי יעלו ב-0.1%, הנתון לחודש הקודם עודכן כלפי מטה והצביע על ירידה של 0.3% לעומת דיווח קודם על ירידה של 0.2%.