בעלי האג"ח של אפריקה אישרו את ההסדר ברוב גורף

השופטת ורדה אלשיך צפויה לאשר את ההסכם בתוך מספר ימים ■ יישום ההסדר כרוך בעבודה משפטית רבה, והוא ייצא לדרך ככל הנראה רק בחודש מאי הקרוב

כצפוי, בעלי מניות ואגרות החוב של אפריקה אישרו אתמול ברוב גורף את ההסדר המוצע להבראת החברה והמשך פעילותה.

בהודעת החברה לבורסה הבוקר (ב') נאמר כי "הצעת ההחלטה שעל סדר היום התקבלה ברוב קולות... בעד הצעת ההחלטה הצביעו 83 בעלי מניות מתוך סה"כ 84 בעלי מניות שהשתתפו בהצבעה. בעלי מניות המחזיקים ב- 42,180,551 מניות, המקנות כ- 100% מכלל קולות בעלי המניות הנוכחים שהשתתפו בהצבעה, הצביעו בעד... בעל מניות המחזיק ב- 22 מניות, הצביע נגד".

מבין בעלי האג"ח של אפריקה הצביעו בעד הצעת ההחלטה 97 משתתפים מתוך 101, המהווים 99.5908% מהערך ההתחייבותי המיוצג בהצבעה.

מניית אפריקה ממשיכה היום קדימה ועולה בעוד 3% לאחר זינוק של 10% אתמול.

אתמול, לאחר האסיפה, אמר איזי כהן מנכ"ל החברה כי "במהלך חצי השנה האחרונה הנהלת החברה עבדה מאוד קשה ועמלה ימים ולילות על מנת להגיע ולייצר הסדר לטובת כל הצדדים המעורבים בנושא. אני מקווה מאוד שאפריקה ישראל תצא לדרך חדשה ותפתח עידן חדש של יזמות, חידוש הבנייה והצפת ערך נכסיה".

לפני כחצי שנה פנתה החברה למשקיעים להם היא חייבת 7.4 מיליארד שקל בבקשה לנהל עמם מו"מ לצורך גיבוש הסדר חוב. לאחר משברים רבים הצליחה נציגות מחזיקי האג"ח לגבש הסדר חוב הכולל הזרמת מזומן של בעל השליטה לב לבייב, המרת חוב למניות, ופריסת תשלומים. "אני מקווה מאוד שההסדר הזה יאפשר לחברה לעמוד בהתחייבויותיה ולשרת את האינטרסים של כל המעורבים בנושא", הוסיף כהן.

השופטת אלשייך, נזכיר, דרשה שתוך פרק זמן של 48 שעות יועברו לידה תוצאות ההצבעה, ולאחר מכן היא צפויה להעניק מספר ימים כדי לאפשר הגשת התנגדויות, ורק אז תאשר את ההסכם. יישום ההסדר כרוך בעבודה משפטית רבה, והוא ייצא לדרך, ככל הנראה, רק בחודש מאי הקרוב.