נשיא ברזיל: "רק כשיהיה שלום ישראל תוכל למצות הפוטנציאל"

ינאסיו (לולה) דה סילוה במפגש בין אנשי עסקים ישראלים וברזילאים בירושלים: "ישראל תהפוך למדינה הלא אמריקנית הראשונה בעלת הסכם סחר חופשי עם מרקוסור"

רק כשיהיה שלום במזרח התיכון יוכלו למצות את הפוטנציאל שלכם. אנשי עסקים הם חוד החנית למען השלום, חיידק השלום איתי מאז ומעולם", כך אמר נשיא ברזיל ינאסיו (לולה) דה סילוה במפגש שנערך היום (ב') בין אנשי עסקים ישראלים וברזילאים בירושלים לרגל הכניסה לתוקף של הסכם סחר חופשי שנחתם בין ישראל למרקוסור (אזור החסר החופשי של דרום אמריקה). נזכיר כי ישראל תהפוך למדינה הלא אמריקנית הראשונה שתהיה בעלת הסכם סחר חופש עם מרקוסור.

נשיא ברזיל ציין, כי ישנן מספיק דוגמאות להצלחות בשיתופי פעולה בין ישראל לברזיל בתחום הכלכלי. "אתם רק 7 מיליון איש אך יש לכם 4,000 חברות היי-טק, יש לכם תעוזה ויוזמה ואתם תהיו חלק מהמהפכה הטכנולוגית שלנו. נשיא ברזיל ציין, כי כלכלתה נפגעה הכי פחות במשבר העולמי הכלכלי האחרון וזאת בגלל מודל הצמיחה של ברזיל המבוסס על שוק פנימי עם מערכת בנקאית שמרנית. עוד ציין לולה כי הוא ישיק השנה תוכנית כלכלית חדשה אשר תגרום לעוד שני מיליון מקומות עבודה חדשים שזה שיא של כל הזמנים. "בעתיד הקרוב, תהיה בברזיל אולימפיאדה, מונדיאל, רכבת מהירה בתוך ברזיל עד ארגנטינה", ציין הנשיא.

עוד אמר כי המשק הברזילאי הוא משק בטוח, יציב ובעל חוקים ברורים. "האמינות של הכלכלה הברזילאית הוכחה במשבר העולמי האחרון היא כמעט ולא נפגעה. היא האחרונה שנכנסה למשבר והראשונה שיצאה ממנו. נשיא ברזיל שיבח את היהודים במדינתו ואמר כי "הם הגיעו לארץ במצב קשה, הקימו חברות והם תרמו רבות לפיתוחה וקידומה של ברזיל. מוקדם יותר נאם נשיא המדינה שמעון פרס ואמר, כי "הביזנס שלכם, הוא עשיית שלום. אני כל כך שמח שהנשיא לולה מחשיב כל כך את הטכנולוגיה שלנו". פרס שיבח את לולה ואמר "עמך אוהב אותך והעולם מוקיר אותך".‏