הוצאות בסך 120 אלף שקל לטובת אלחנן רוזנהיים בגין משיכת תביעה נגדו

ביהמ"ש חייב את חברת ASG הקנדית לשלם לאלחנן רוזנהיים, בעלי חברת הנדל"ן פרופימקס וחברת במברגר רוזנהיים, הוצאות משפט בסך 120 אלף שקל - לאחר שמשכה תביעת דיבה בסך 10 מיליון שקל שהגישה נגדו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב חייב את חברת ASG הקנדית לשלם לאלחנן רוזנהיים, בעליהן של חברת הנדל"ן הפרטית פרופימקס וחברת במברגר רוזנהיים, הוצאות משפט בסך 120 אלף שקל, לאחר שמשכה תביעת דיבה בסך 10 מיליון שקל שהגישה נגדו.

ההחלטה ניתנה בערעורו שהגיש רוזנהיים על החלטת רשם בית המשפט, שחייב את החברה לשלם לו סך של 15 אלף שקל בלבד כהוצאות משפט.

באוגוסט 2007 הגישו חברת ASG ויו"ר החברה, אלן גרוסמן, תביעת דיבה נגד רוזנהיים ונגד החברות שבבעלותו, בטענה כי במסגרת שיתוף-פעולה של החברות בגיוס משקיעים לפרויקטים של נדל"ן בקנדה, סיכן רוזנהיים משקיעים פרטיים כשלא בדק את יכולתם הכלכלית והתאמתם להשקעה מסוכנת יחסית. נטען כי החברות שבבעלותו ביצעו "ספין" במטרה להרחיק מעצמן אחריות, והחלו להכפיש את ASG וגרוסמן במשלוח מכתבים משמיצים למשקיעים.

בכתב הגנתו דחה רוזנהיים, באמצעות עו"ד אורלי ברכה ממשרד עוה"ד סיטן פולצ'ק ושות', את כל הטענות וציין כי מדובר בתביעה מופרכת, שנועדה רק לפגוע במוניטין של החברות שבבעלותו.

לאחר הגשת כתב ההגנה משכו התובעים את תביעתם, וביקשו שלא לחייבם בהוצאות משפט. מנגד, רוזנהיים דרש הוצאות משפט ריאליות בסך של מעל 240 אלף שקל.

שופטת המחוזי שרה ברוש קבעה כי הסכום שנפסק לטובת המערער מוטעה ומתעלם מגובה התביעה שהוגשה, ומכך שהוגש כתב הגנה בתיק, דבר שהצריך "הכנה מרובה", כלשונה.

"הלכה היא כי בעל דין הזוכה במשפטו זכאי אף לכיסוי הוצאותיו באופן שלא ייגרם לא חיסרון כיס ... עם זאת, אין לשכוח את השלב בו נמחקה התביעה", ציינה השופטת. (2247-09).