הראל סקעת והשיר "מילים" בדרך לאירוויזיון באוסלו

סקעת יצטרך להתמודד בחצי הגמר על הזכות להשתתף בגמר התחרות, שתתקיים בבירת נורבגיה ב-29 במאי ■ 24 מיליון יורו יושקעו השנה בתחרות

השיר "מילים", שכתב נעם חורב והלחין תומר הדדי, נבחר לייצג את ישראל בתחרות אירוויזיון 2010 שתתקיים בסוף מאי באוסלו בירת נורבגיה.

"מילים" נבחר בסיום מופע קדם-אירוויזיון שהופק במיוחד עבור הזמר הראל סקעת, וכלל 4 שירים. ההצבעה כללה שקלול של 50% קולות הצופים בבית, 25% קולות של ועדה מקצועית מטעם רשת ורשות השידור ו-25% קולות של חברי מועדון המעריצים של סקעת, כאשר כל 3 הגופים בחרו את "מילים" כמועמד המועדף עליהם.

זכיינית ערוץ 2 רשת לקחה על עצמה השנה את הפקת הקדם, אחרי ששילמה כ-70 אלף שקל לערוץ הראשון על השימוש במותג "קדם-אירוויזיון". בסך-הכל תשקיע רשת סכום המוערך במאות אלפי שקלים, הכולל את עלויות הפקת הקדם, השתתפות בשליחת הראל סקעת לאירוויזיון וכן הפקת סרט תיעודי שילווה את המשלחת הישראלית במהלך ההכנות לנסיעה והחזרות באוסלו עד רגע ההופעה ואחריה.

השירים הנוספים שהתמודדו על ייצוג ישראל בתחרות היו "אלייך", "להתקרב" ו"לאן". קיימת אפשרות שהשירים הללו ישתלבו באלבום השלישי של סקעת.

שמו של הראל סקעת כמועמד לייצוג ישראל באירוויזיון הועלה כבר לפני 3 שנים, אך הזמר העדיף לדחות את האופציה עד סיום הסכסוך המשפטי עם חברת התקליטים שלו לשעבר, הד ארצי. השנה, עם חוזה הפצה חדש בלייבל ארומה ואלבום סולו שני, "דמויות", החליטו סקעת ומנהליו להיענות להצעה. זאת למרות שסקעת, שהתגלה לפני 6 שנים בעונה השנייה של "כוכב נולד" (שבה הגיע למקום השני למרות שסומן כפייבוריט), עדיין טוען בכל הזדמנות כי הוא מתעב תחרויות.

24 מיליון יורו יושקעו השנה בהפקת תחרות אירוויזיון 2010, התחרות ה-55 במספר, שתתקיים באולם "טלנור ארינה" באוסלו. בסך-הכל ייקחו חלק בתחרות השנה 39 מדינות, והנציג הישראלי ייאלץ להתמודד באחד משני מופעי חצי גמר, שיתקיימו ב-25 במאי וב-27 במאי, על הזכות להעפיל למופע הגמר שיתקיים ב-29 בחודש. 3 המופעים יועברו בשידור חי למיליוני צופים ברחבי העולם.

השלב הבא בהכנות לאירוע הוא הגרלת סדר ההשתתפות של המדינות השונות. הגרלה זו תתקיים במסגרת כנס ראשי משלחות באוסלו ב-23 בחודש, אז יתברר באיזה משני מופעי חצי הגמר ישתתף סקעת ומתי יבצע את "מילים" על הבמה. בכל מקרה, סקעת יצטרך להשתלב בעשרת המקומות הראשונים של חצי הגמר, שבו יתחרה כדי להעפיל לשלב הבא.