מרדית' וויטני: "שוק הדיור בארה"ב יסבול ממשבר נוסף"

האנליסטית הבכירה חוזה כי ניירות הערך מגובות משכנתאות והאג"ח הממשלתי יעברו תיקון משמעותי ■ וויטני הייתה האנליסטית הראשונה שהתריעה מפני מצבו של סיטיגרופ וחזתה במדויק הפסדי הסאב-פריים שלו

האנליסטית הבכירה מרדית' וויטני חוזה כי שוק הדיור בארה"ב יספוג נסיגה נוספת כאשר ניירות הערך מגובות משכנתאות והאג"ח הממשלתי יעברו תיקון משמעותי. "שוק הדיור ודאי יסבול ממשבר נוסף", אמרה ויטני היום (ג') בראיון לרשת CNBC.

להערכת וויטני, התוכניות הממשלתיות שנועדו לתמוך בשוק הדיור האמריקני היו "מעורפלות" וכאשר השפעתן הזמנית תתפוגג, ההיצע בשוק הדיור יגדל באופן משמועתי ויגרום לנסיגה נוספת.

"מחירי ניירות הערך מגובות משכנתאות (MBS) והאג"ח הממשלתיות צפויים לעבור תיקון חמור", אמרה. וויטני טענה כי העובדה שהקונים היחידים של ה-MBS הם ה'פד' והבנקים, מראה כי אין לצפות ליציבות בשוק.

"אם ה'פד' יפסיק את מדיניות קניית ה-MBS, זאת באמת תהיה בעיה משמעותית כי אין תחליף לקונה", הסבירה.

מרדית' וויטני, בעבר הייתה אנליסטית בכירה באופנהיימר והיום מכהנת כמנכ"לית הקבוצה המייעצת "מרדית' ויטני". וויטני הייתה האנליסטית הראשונה שהתריעה מפני מצבו של סיטיגרופ וחזתה במדויק את הפסדי הסאב-פריים שלו כבר ב-2007.

נציין כי העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כתבה המזהירה מפני חוסר יכולתן של חברות בארה"ב לפרוע אג"ח בהיקף של כ-705 מיליארד דולר, על פני תקופה של 3 שנים שתתחיל ב-2012. בעיתון אף מזכירים את הסרט "2012" ומשתמשים במטפורה כי נבואת סוף העולם מתייחסת ל"אסון כלכלי".