מלאי האשלג של פוטאש צנח ב-22% בפברואר; חודש רביעי ברצף

מלאי האשלג של החבר בצפון אמריקה בחודש פברואר ירד ב-556 אלף טון רבוע, ירידה של 22% לעומת רמות המלאי שנרשמו בינואר ■ המלאים ירדו בכ-40% במהלך 4 החודשים האחרונים ■ זכתה להעלאת מחיר היעד ל-105 דולר ולרווח של 5.8 דולר למניה

ירידה חדה נוספת במלאי האשלג של פוטאש , כך מדווחת היום (ג')חברת המחקר BroadPoint AmTech, שציינה כי היא ממשיכה לעודד את ההשקעות בחברות הדשנים בתקופה הקרובה על רקע הצפי לעונת זריעה חזקה באביב. חברת המחקר ציינה כי היא צופה כי ימשך השיפור בתנאים הבסיסיים של שוק הדשנים, מה שצפוי להמשיך למשוך את המשקיעים. חברת המחקר חזרה על המלצת "קנייה" למניות פוטאש, מוזאיק, אגריום ו-IPI.

מלאי האשלג של החבר בצפון אמריקה בחודש פברואר ירד ב-556 אלף טון רבוע, ירידה של 22% לעומת רמות המלאי שנרשמו בינואר, כאשר המלאים ירדו בכ-40% במהלך 4 החודשים האחרונים. רמות המלאי מצויות כיות ב-16% מתחת לממוצע של 5 השנים האחרונות וכ-44% מתחת לרמות השיא שנקבעו ביוני 2009.

זהו החודש השלישי בו נרשמת ירידה חדה במאי האשלג של חברת פוטאש הקנדית, הנחשבת לגדולה מבין חברות הדשנים בעולם. ירידת המלאים משקפת את הגידול בביקושים בארה"ב בפרט ובעולם בכלל, על רקע האמונה כי מחירה הרצפה כבר נקבעו.

לאחרונה דיווחה פוטאש כי היא צופה התאוששות חדה בביקושים לאשלג וכי היא מצפה לדווח על רבעון שיא ביחס למכירותיה באמריקה. החברה מאמינה כי השלב הנוכחי מתאים להאצה מחדש של הנתונים הבסיסיים בשוק האשלג ב-2010 ומעבר לה.

בנוסף, העלו היום כלכלני JP מורגן את תחזית הרווח לפוטאש לשנת 2010 לרווח של 5.8 דולר למניה לעומת מחיר יעד קודם של 4.85 דולר למניה. (הקונצנזוס הנוכחי עומד על רווח של 5.35 דולר למניה). העלאת מחיר היעד משקפת את הגידול במשלוחי האשלג ל-8.3 מיליון טון רבוע לעומת 7.5 מיליון טון רבוע עליו דווחה החברה בפעם הקודמת. מחיר היעד למניה בחודש דצמבר 2010 עלה ל-105 דולר לעומת 100 דולר.