הריבית בארה"ב ללא שינוי; רכישות האג"ח ייפסקו בסוף החודש

הריבית בארה"ב נותרה בטווח שבין 0%-0.25% ■ "הפעילות הכלכלית המשיכה להתחזק" ■ ה'פד' אישר כי יסיים בסוף החודש את תוכנית רכישות ני"ע מגובי המשכנתאות, שהיקפה כ-1.25 טריליון דולר

כצפוי, הריבית בארה"ב נותרה גם הפעם ללא שינוי בטווח שבין 0%-0.25%, כך עולה מתוצאות החלטת ועדת השוק הפתוח, ה-FOMC. בהודעה שוב נמסר כי "הריבית תשאר ברמה נמוכה באופן חריג עוד זמן ממושך", הפד' שמר בכך על מדיניות "התקופה הממושכת" בו נקט גם בחודשים הקודמים.

הפדרל ריזרב ציין בהודעתו כי "הפעילות הכלכלית המשיכה להתחזק" וציין את השיפור הקל שחל בשוק העבודה האמריקני. עם זאת ציינו בכירי הבנק הפדרלי כי שוק הדיור נותר חלש.

"התנאים הכלכליים, כולל שיעור הריבית הנמוך של המקורות, מגמת האינפלציה המתונה ויציבות ציפיות האינפלציה מצדיקים להמשיך את מדיניות הריבית הנמוכה באופן חריג של הפדרל ריזרב לתקופת זמן ממושכת" נאמר בהודעה.

הפדרל ריזרב אמר בהודעתו כי רכישותיו בהיקף של כ-1.25 טריליון דולר של ני"ע מגובי משכנתאות יסתיימו עד סוף החודש, כמתוכנן. הפד' שמר את "הדלתות פתוחות" לרכישות נוספות, ואמר כי ישתמש בכלים שבידיו בהתאם לצורך לשם קידום תהליך הצמיחה הכלכלית. סך של כ-175 מיליארד דולר של חובות צפויים עוד להירכש עד סוף החודש.

להחלטת הועדה להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית, התנגד נשיא הפד' של קנזס סיטי, תומאס הוניג, אשר התנגד למינוחי "התקופה הממושכת" בישיבה השניה ברציפות.

נציין כי הציפיות בשוק הן כי הכלכלה האמריקנית תציג צמיחה של 2.8% ברבעון הראשון של 2010, זאת לאחר שברבעון האחרון של 2009 דווח על צמיחה בשיעור של 5.9%.