מחירי חלום בבארי נהרדעא: 450 מ"ר בקומה נמוכה - 20 מיליון שקל

הפנטהאוז, בקומה ה-31 של המגדל בת"א, מוצע למכירה ב-100 מיליון שקל ■ בסיור במתחם חשפו יזמי הפרויקט עסקאות ב-44 עד 59 אלף שקל למ"ר - פי שניים עד שלושה מהמחיר הממוצע למ"ר בת"א ■ הקונים? תל אביבים ששדרגו מממגדלים ובעלי וילות מכפר שמריהו והרצליה

פרויקט היוקרה בארי נהרדעא בתל אביב מתאכלס בימים אלה, וחושף כמה מעסקאות הנדל"ן היקרות ביותר שנעשו בעיר בתקופה האחרונה.

לפני כשלוש וחצי שנים רכש המיליארדר היהודי-קנדי הרשי פרידמן את המתחם מחברת די-רום שקרסה ב-80 מיליון שקל, ולקח על עצמו את חובותיה של די-רום לבנקים בפרויקט. מאז התקדמו המכירות באופן איטי, כאשר האטה משמעותית הורגשה בתקופת המשבר הכלכלי העולמי ב-2008.

המגדל בן ה-31 קומות כולל 60 יחידות דיור של בין 200 מ"ר ל-700 מ"ר, והבניינים הנמוכים המקיפים אותו כוללים עוד 50 דירות.

בסיור במתחם הבוקר (ד') חשפו היזמים עסקאות אחרונות במגדל: לפני כשבועיים נמכרה דירה בשטח 450 מ"ר בקומה נמוכה בעבור 20 מיליון שקל, עסקה המשקפת מחיר למ"ר של כ-44 אלף שקל. בקומה ה-22 נמכרה דירת 480 מ"ר ב-25 מיליון שקל לאשת עסקים, המשקף מחיר של 52 אלף שקל למ"ר. דירת 210 מ"ר בשליש התחתון של המגדל נמכרה ב-12.5 מיליון שקל, המשקף מחיר של כ-59 אלף שקל למ"ר.

הפנטהאוז, בקומה ה-31 של המגדל, מוצע בימים אלה למכירה ב-100 מיליון שקל, או 100 אלף שקל למ"ר. מדובר באחד הפנטהאוזים היקרים ביותר בתל אביב.

המחיר הממוצע למ"ר בתל אביב עומד כיום על כ-20 אלף שקל; מרבית דירות היוקרה בעיר נמכרות ב-30 אלף שקל למ"ר עד 50 אלף שקל למ"ר. לפני כשלוש שנים נמכרו ב"באר נהרדעא" דירות במחיר של 10 אלפים דולר למ"ר.

כיום, נותרו דירות ספורות למכירה במתחם; עד כה היקף המכירות מסתכם ב-700 מיליון שקל. מחירה הממוצע של דירה: 11 מיליון שקל. זה מעיד על הזינוק במחירי הדירות בפלח שוק זה.

למעט ארבע משפחות במגדל, כל הדיירים הם ישראלים, אומר משה קורן, סמנכ"ל השיווק של חברת הרשי פרידמן. רוכשי הדירות בפרויקט הם תל אביבים ששדרגו דירות ממגדלים ותיקים בעיר (כמו למשל מגדלי דויד הסמוכים), או כאלה שמכרו וילות בכפר שמריהו ובהרצליה ועברו לעיר.

משה בן-סירא, מנכ"ל הרשי פרידמן, אומר כי "יום אכלוס הפרויקט הוא יום של אנחת רווחה ושמחה גדולה". לדבריו, "הכניסה לפרויקט של חברה קורסת כלל מאמצים שיווקיים וביצועיים רבים".

קורן התייחס לקבוצות הרכישה בתל אביב שמשווקות דירות בחודשים ספורים ואמר כי "במחירים של 6,000 דולר למ"ר גם אנחנו היינו מסיימים שיווק תוך שלושה חודשים. אבל אנחנו לא מוכנים להתפשר על המחיר".